Lunch, personalfest, Olle, å skog ljuva skog !

Igår hade jag lunchdate med mina gamla goa bästa kollegor Cissi å Andreas (Plättis).
Vi åt dagens på Linns finfina restaurang "Glada kocken" i M-ås.
Så himla kul att träffas, vi var ju vana att träffas typ varje dag förut, å så slutar man med det över en natt...
Klockan 18 började sen personalfesten för alla hemtjänstgrupper i kommunen. Vi började med en brännbollsmatch, å det var så himla skönt att kunna springa obehindrat :) Fick dock inte till nåt långt bra slag (som jag faktiskt brukar) så det blev inget frivarv..
 
Sen bjöds vi på jättegod pastasallad med god dressing och bröd.
Efter maten skulle vi ha lite tävlingar, å vilken lycka, då det blev en sångtävling, hehe !
 
Martin, vår chef, spelade upp några intron och när man hörde vilken låt det var skulle man ställa sig upp och sjunga refrängen.....
HEHE, det kunde inte ha passat vårt lag bättre, vi tog nästan alla låtarna ;)
Anette i vårt lag sa t.o.m  till mig att vi skulle sitta still, så de andra lagen skulle få en chans oxå.... Phö, never !!
Sen var det en lek när vi hade kartonger med bokstäver runt oss, å så skulle vi bilda ord....
Den vann vi inte då va.. Men, whatever, musik är ju viktigare ;)
Sen blev det kaffe/te å kaka. Gott !
 
Det var ovanligt tyst och tomt när jag kom hem sen. Barnen var ju hos syrran på Öland, å sambon jobbade kväll.
Somnade gott iaf och tänkte för mig själv att det blir nog sovmorgon imorrn.....
Det blev det inte. Vaknade 06.40 och var pigg å klarvaken.
Kanske kände jag på mig att jag kl 06.47 skulle få ett sms där det stod att lillebror och Linda äntligen fått sin bäbis ?!?! Det va iaf precis vad jag fick, å en söt bild på underverket oxå !!!! Välkommen Olle <3 <3
 
Efter frukosten fann jag ingen anledning att inte ta en timmes powerwalk... så det blev det !
Skog ljuva skog !! Gick rakt upp i skogen, där man verkligen får vara helt ifred.
Underbart, å skönt att rensa tankarna lite !
 
Nu ska jag snart åka ner till jobbet för ett kvällspass, såhär på fredagen... Hmm, jaja, bara att bita ihop. Är ju ledig på söndag :)
Svänger förbi Huldas på vägen, måste fixa en "mors dag present" till min mamma, världens bästa alltså !!
Unna din mamma nåt annat än en blomma i år - åk till Huldas !!
 
Hävv ö najjs frajjdejj
Eva
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0