Glad glad å glad !

Måndag och tisdag har jag cyklat ner med barnen till skolan på morgonen. Cyklat hem igen, Cyklat ner igen och hämtat dom å sen cyklat hem igen (såklart) !! Det är 6 km enkel resa !
SÅÅÅ : 2,4 mil då va, på 2 dagar. + att jag cyklade till å från jobbet i lördags = 14 km till !!!!!!! Hade jag ALDRIG orkat för ett år sedan.
Det har inte ens varit jobbigt att cykla ! Jag blir inte andfådd, låren nöter inte mot varann och magen trycks inte upp under hakan när jag trampar (som det kändes som för 43 kilo sedan). Jag har mestadels haft ett leende på läpparna när jag trampat runt på min svarta blixt till cykel ! Å tänk så mycket bensin man sparar ... Å miljön... Jösses vad bra jag är ;)
Å barnen har ju hur mycket energi som helst ! Elias trampar heeela tiden på sin lilla oväxlade cykel med rätt små hjul ! Har försökt förklara för honom att han INTE behöver trampa som en vettvilling i nerförsbackarna utan bara rulla, men men, han är ju kille ;) Tids nog förstår han... kanske..
Å så ska de tävla. Heela tiden ska de tävla. Sara tjurar ihop när hon inte får cykla först och när hon inser att lillebror börjar bli lika snabb som henne. De är riktiga vinnarskallar de små juvelerna !
 


Jag ärvde ett par LEE jeans häromdan. Höll upp dem framför mig och sa att jaa, kanske kommer jag i dem nån gång.... Provade dem när jag kom hem, å de var t.o.m lite stora. Fick ha skärp i dem :) Herregud - euforisk lycka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kan JAG gå in i en butik å köpa ett par vanliga, normalstora snygga märkesjeans nu då ? Är det så ? Kan det vara sant ????
Fattar inte ännu. Hänger inte med. Jag som alltid har gömt mina jeans på tvättställningen, så ingen ser dem å tänker på hur himla stora de ser ut. De LEE jeansen ska ALLTID få hänga längst fram på ställningen. Gärna med en liten skylt med en pil och texten Evas små snygga jeans, som passar !!!!!!!!!!

Jag är så himla pepp på att träna nu. Bli mer fit.! Shape up the gäddhäng typ ! Får se om det blir ett premiärbesök på gymmet framöver. Det är ett STORT steg för mig. Har alltid velat men ångesten har stoppat mig. Nu finns det inget som hindrar mig, mer än möjligen pengar. Vet inte hur mycket det kostar  på VP gymmet, men man får ju dra av 60 % av kostnaden som kommunanställd, så det ska nog lösa sig !

Har fixat sommarjobb till Johanna idag + ett till extraknäck till mig.
Jag demonstrerar ju inte så mycket i butiker nu längre, så när jag är ledig från Huldas ska jag jobba ihop med Johanna. Mer info kommer när det är spikat å klart :)

Ååå vad jag längtar till lördag :)
Det blir såhär att Magdalena och Melina står i Folkets hus och säljer Huldasgrejer, å jag står i butiken !! Såå kul ! Välkomna ;)
Sen blir det feeest ! Borde köpa nya skor tills dess... får se om/när det hinns med.

Tror jag ska väga mig i helgen oxå, nu är jag faktiskt väldigt nyfiken på om det hänt nåt på vågen.


Imorrn KANSKE jag tar en ridtur på Detroit. Får se hur det går...
Det kan ju vara spännande att dansa i Folkets hus med gipsade ben och kryckor... Nejdå, klart det går bra !
Mina gamla ridbyxor kanske är lite stora nu ?!
Uppdatering kommer imörrn !

Kram kram
Eva

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Wow! Grattis!!!! :)

Svar: Tack snälla ! Det är underbart :)
Eva Pålsson

2013-05-07 @ 22:44:44
URL: http://beckisbecka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0