88 kg :)

HERREGUD !!
Jag har inte vägt mig sen jag var hos dietisten den 19/4.
Idag kom jag äntligen ihåg det, å svängde runt mamma och pappa och vägde mig på deras våg (jag har ju ingen själv, vilket är JÄTTESKÖNT).
88 kg stod den på. WOW ! Vägde om mig tre gånger, då det såg så overkligt ut, men det stämde !! Kan verkligen inte minnas när jag vägde så lite sist... måste varit när jag var 20 år ca.
HIPP HIPP HURRA !!!!!!!!!!!! Jag är jätteglad :)

Jag har ju inte satt någon målvikt direkt, utan går mer på klädstorleken. Vet inte om det är bra eller dåligt, men jag tror inte man ska fixera sig så mycket på våg och vikt.

Drar mig till minnes när jag var som störst å hade storlek 50-50. Då var min högsta dröm att komma ner till storlek 44 i alla fall... så jag kunde köpa kläder var jag vill. Sen om jag mot all förmodan i världen nånsin kom ner till storlek 42, ja då skulle jag vara ÖVERLYCKLIG !!!!
Nu är jag där, å jag tänker glädja mig åt det, minst en stund varje dag !!!

För övrigt så är jag faktiskt förjordat trött på att alltid (nästan) prata om viktnedgången med människor jag möter. MEN, jag förstår dom. Det är ju en stor förändring, å de vet ju inte att kanske redan 4-5 personer påpekat det för mig,, på samma dag, före dom.
Men men. Oftast är det kul att prata om, men jag hart ju (vet ni som känner mig) massor med andra saker jag oxå vill prata å tjata om, ju ;)
Så. Om vi ses. Prata om vädret eller nåt, men linda in det fint, så jag inte misstänker nåt, typ att du läst min blogg !

Å så över till något helt annat !
Jag kom nyss hem från Johannas skola där vi varit på utvecklingssamtal. Det gick bra och jag är så himla stolt över henne. Det har alltid varit tufft för J i vissa ämnen, men hon ger sig inte, å det går stadigt framåt. Bra kämpat älskade unge !!!

Å igår skrev Elin till mig att hon fått ännu ett MVG I BETYG !!!
Hon tar snart studenten, å det är fullt upp nu med alla redovisningar å arbeten som ska vara klara. Jag är mäkta stolt över henne oxå <3 Det ska bli så kul att fira studenten minsann !!!

Tänk va, att just jag har världens bästa ungar, precis som tusentals andra föräldrar har ;)

Nu ska jag svida om till oömma mjukiskläder å åka ner till Oknö, för några timmar ihop med kommunens hemtjänstgrupper. Mat å fika å lite kul är vi lovade. Får se vad det blir, vi har ju i alla fall tur med vädret !!!

Kram kram
Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0