Margaretaloppet !

För första gången i mitt liv ska jag delta i Margaretaloppet. Det är i Kalmar och man går/joggar/springer (troligt..) en runda på 5 kilometer.
Vi ska åka ett gäng från jobbet och det ska bli skitkul !!
Tänkte jag skulle försöka komma i bättre form fram tills dess, så nu när snön är borta från vägarna så ska jag börja ta en powerwalk VARJE dag !! Precis som jag gjorde i höstas, fram tills snön kom.
Känner mig faktiskt som en soffpotatis just nu, men sen jag började i hemtjänsten så har både sängen och soffan blivit så himla mjuka och sköna ;)  Jag är inte van vid ett sånt rörligt jobb, men jag gillar det verkligen !!!
 
Tänker köpa lite nya träningskläder oxå. Och en sån där hållare till mobilen som man fäster runt armen.
Med Spotify i lurarna kan jag gå hur långt som helst ... jaa, nästan iaf ;)
 
Barnen har börjat tjata om att få cykla till skolan nån morgon, så vi får väl ha lite cykeluppdatering nån dag å se över dem. Jag tänker börja cykla till jobbet snart oxå. De dagar jag inte behöver hämta eller lämna barnen. Skönt !
Nu har jag ju 2 km närmare till jobbet, "bara" 6 km enkel resa. Det blir kanon - 12 km/dag.
 
Igår när barnen var på miniorerna/kören/friidrottsträning, så tänkte jag ha en skön kväll för mig själv hemma... skulle "bara åka runt Huldas en sväng".... Det gick ju sådär kan jag säga :)
Vi hade fått hem en MASSA nya grejer ! 2 stoora pallar stod på lagret och bara väntade på att få öppnas ! Rena julafton, där vi stod och sprättade kartonger och sa "ååååå så fiiina" i kör ! Lite snygga grejer till påsk, inte alls som de vanliga tråkiga påskpyntet i affärerna. Välkomna att titta !! Jag jobbar på lördag - längtar !!
 
Hur som helst, kom hem till sist och fick iaf en timme själv hemma ! Barnen kom hem, åt kvällsmat och gick å la sig.  Vi bbörjade titta på Sveriges mästerkock. Då kom tröttheten och lixom sköljde över mig..... Gick och la mig kl 20.23. Sov till 06.25 när min lilla prins kom och kröp ner hos mig <3 Snacka om att vara utsövd !
Har börjat lyssna mer på min kropp nu och tittar inte på vad klockan är. Det känns bra. Lyssna på din kropps signaler !
 
Jobbar kväll ikväll och imorrn. Sen blir det Huldas på lördag mellan 10-14. Söndag har jag så fint lagt in en liten nätt tur 7-16.... Jaja, det är ju på helgerna man tjänar pengar, får se det så, när jag ligger där i sängen på söndag morgon och bara vill sooova ...
 
På lördag kommer Johanna hit oxå. Hon ska följa med till Huldas och hjälpa till där, då det kommer en hel busslast pensionärer som ska serveras kaffe och shoppa loss ;) Kul kul :)
 
Nu ska jag rycka upp mig, dra på mig kläderna och ta en härlig promenad i den underbara morgonsolen !!
 
Dagens bild på underbara älsklingsponnyn Tore, som alltid tyckte att gräset var grönare på andra sidan staketet ;) Vi saknar dig bästa bästa Tore boy <3
 
Kram
Eva
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0