Kalas & Singstar med mina goa ungar !

Gokväll !

Vilken härlig dag det har varit ! En massa härliga kunder ;) på Huldas, sen hade vi kalas för Elias med familjen. Elin, Johanna & Marcus och Ida kom hit. Först åt vi spagetti å köttfärssås, sen fikade vi det Elias ville ha, dvs glass, maränger, minimashmallows, bananer, kolasås, päron, grädde, lite kex och wienerbröd.
Sen, när alla var mätta och sockerstinna så sjöng vi lite singstar :)
det är så himla kul !!!

Nu är barnen nattade och jag är alldeles själv. De stora åkte igen :( och sambon är på galej med sina jobbarkompisar.
Började se på "fångarna på fortet, ,men såg att alla miffon är med ikväll.... t.ex Farmen-Christina (ryser) och Robinson-Robban (spyr lite). Tror det får bli en hederlig DVD istället.. Lutar åt Pretty woman !!! Hehe, eller kanske Dirty dancing :) Får se vilken jag hittar först.
Nedan följer ett alternativt recept på ananaspaj som jag hittade !

Kram kram skumbanan
Eva
Ananaspaj med smak av kokos

Pajdegen :
150 gram smör
1 dl socker
1 tsk bakpulver
3- 3 1/2 dl vetemjöl

Fyllningen :
ca 400 gram avrunnen krossad ananas
2,5 dl creme fraiche (fetthalt 34 %)
1 ägg
1/2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 dl kokos

Gör så här :
ställ ugnen på 175 grader.
Rör i hop pajdegen , och platta ut i en form ( ca 22- 24 cm )
Rör ihop samtliga ingredienser till fyllningen och fyll upp pajskalet.
Grädda i ca 30-45 minuter.

Klart att servera.

Ananaspaj är ju jättegott, och lite extra gott när kokossmaken kommer fram i denna paj.
Så har ni inte bakat denna innan tycker jag att ni ska göra det.
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0