Kalas, fika å planering !

Idag smäller det ! Elias vaknade med ett ryck, satte sig upp i sängen och sa : YES ! idag är äntligen mitt kalas :)
Han fyller på lördag, men ska ha kalaset idag, ihop med Liam i hans klass. De har bjudit alla grabbarna i klassen. Vi ska åka efter skolan, i 2 bilar till Lattjo land i Kalmar. Jag har precis packat kalaspåsarna med godis och vars en visselpipa..... Bra att få igång pulsen på föräldrarna när barnen kommer hemvisslandes ikväll ;)

Min bästa Cissi å jag ska hinna med en fika kl 12 oxå. Bra att grunda med energi inför 5 timmar med 8 st grabbar....

Jag känner mig faktiskt lite stressad för tillfället. Det är så mycket man ska hinna med, å mycket att planera in. Födelsedagar och barnens olika aktiviteter. Jobb å jobb. Uppsjungningar med kören å barnens kör. Tävling i friidrott i Växjö. Hinna med hemma. Städa. Putsa fönster. Påskpynta lite (började igår = fiint köksbord).
Handla vårskor och jackor. Planera för kommande student. Umgås med mina döttrar..
Våren går ju såå fort, även om det inte känns så just nu när vi har Sibirisk kyla :(
Jag vill tapetsera om. Överallt nästan. Fixa färdigt i köket. Måla Elias rum och några möbler.... Men när 17 ska man hinna med allt ??
Jaja, bit ihop och planera. Ska skriva en "to-do-lista" och sen få till den i prio-ordning. Nödvändigt. Hoppas på att få med sambon på tåget oxå..

Sen behöver jag separera Minola och Milton. Vet dock ej hur det ska gå till, då han går igenom vilket staket som helst...
Vill inte kastrera honom heller... inte ännu. Vi får väl ta hem lille Teddie (vår shettis som är utlånad) så han kan gå ihop med Minola, å så får Milton gå med grabbarna. Valle lär bli glad om/när Teddie kommer hem, de är bästisar de små busarna ;)

Önskar att Johanna flyttade hit igen, så kunde vi ha Detroit ihop. Annars får nog Jennie hämta hem honom iaf, för han behöver ridas igång nu !
Jag vill, men vet ej om jag kan och om min tid räcker till..
Nästa vecka ska jag iaf ta en provrunda i skogen med honom har jag tänkt !!!

Nehe, får väl göra lite nytta innan fika å kalasdax :)



Ha de !
Eva



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0