Jobbelijobbelijobb...

Idag har det "gått i ett" som en sär ;)
Jobbade delad tur, 7-10 + 14.45-21.30 på jobbet. Däremellan jobbade jag på Huldas mellan 10.07-14.30.
Det kom 2 bussar med pensionärsföreningar dit idag, så de va en del å göra, typ ! Men kul !!
Vi har fått hem lite nya teer, smaksatt kaffe, bla med Kahluasmak ;) Gottgottigottgott !!
Jag köpte hem ett nytt te som heter "Tant Signe". Det dricker jag på i skrivandets stund, å det är jättegott. "Måste" ju prova mig igenom sortimentet, så jag kan svara på kundernas undringar om huruvida våra varor är goda eller ej :)
 
I vanlig ordning så strulade det ihop sig på jobbet, då nån alltid är/blir sjuk, speciellt på helgerna..... Men vi löste det, med lite övertrötthet och skrattanfall som enda biverkning !! Tack Tina, Marie & Michaela för att ni är som ni är ;)
 
Min sjuka humor leder mig ofta till tv-kanalen "tv4 komedi", å nu ikväll är det Monty Pythons flygande cirkus !!! I love it ! I love them ! Jag älskar engelsk humor. Älskar dialekten. Älskar musiken. Priceless !
Hulda och jag drog några repliker ur "Liar liar" idag, den måste jag se nån kväll. Å så lite Tiffany Persson. Det var ALLDELES för länge sen jag fick lite uppåttjack i TiffanyPerssonform !!!!!
 
Imorrn jobbar jag 7-16. Barnen ska sjunga i kyrkan kl 10. Missar det :( Efter jobbet ska jag åka till VP å sola tänkte jag. De e så gutt :) En timmes promenad hemma i skogen står oxå på schemat. Sen ska jag njuta av en ledig kväll, å känslan av att vara ledig heela måndagen oxå !! Gutt !
 
Efter 2 månader i hemtjänsten kan jag konstatera att : jag är lyckligt lottad, livet är orättvist många gånger, lev i nuet, ta hand om dina nära å kära, livet kan drastiskt ändras från den ena dagen till den andra, jag är oerhört glad och tacksam att mina älskade föräldrar lever och har hälsan, jag ska berätta oftare hur mycket jag tycker om mina nära å kära, å vänner, det är underbart när man känner sån tillfredsställelse i jobbet, när man kan glädja någon med "så lite i insats" !!!
 
Nu ska jag slå igen de gröna, å njuta av min mjuka sköna säng några timmar.
Krama varandra
Eva
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0