Home sweet home <3

Denna dagen - ett liv ! sa farbror Melker en gång.
I morse kom barnen kl 06.10 och kröp ner hos mig i sängen. Alarmet stod på 06.45.... Jaja, tur det är mysigt att morgonmysa. En stund iaf.... tills dom börjar bråka om vem som har mest/minst täcke, vem som varit där längst, vem som ska få välja sång att ligga och sjunga vackert för sin ömma moder.... osv osv.
När de åkt iväg med taxin kom lugnet och slog över mig ! Surfade på datorn en stund innan entimmespromenaden (som dock blev 15-minuters istället). Duschade, fixade matlådan och begav mig ner till civilasitionen. Tyckte att bilen var lite knäpp, gick lite konstigt och lät lite mysko.... Visade sig vara punka på vänster bakdäck. Åååå. Pust. Parkerade vid OK/Q8 å ringde sambon. Fick order att låta bilen stå där tills han kom hem från jobbet. Tog en promenad till skolan och lämnade inbjudningskorten till Elias & Liams barnkalas, på tisdag, på Lattjo land. Ringde Kaisa (som jag skulle till efter) som så snällt kom och hämtade upp mig. Åkte till henne och åt lite lättlunch å snackade lite skit ;)
Blev sen upphämtad av J. Åkte ner till Majzan (min bil) och bytte däck. SEN kom jag äntligen iväg till Huldas, där jag skulle varit lite tidigare egentligen, då vi hade en del att planera inför både kalaset och för imorrn då Huldas invaderas av pensionärer :)
Jobbade en stund medan Magdalena åt lunch. Mmmmm vad mycket nytt och gott vi fått hem till butiken !!!! Å så en massa nya fina grejer ! NI som inte varit där ännu - GÖR ETT BESÖK, NI KOMMER INTE BLI BESVIKNA !!
Sen vart klockan halv tre och jag fick bege mig till jobbet för ett (för att vara en fredagskväll) lite segt arbetspass - 14.45-21.30.

Kvällen gick både bra och fort. Skönt !
Saknar faktiskt våra pizzafredagar på mitt ord. jobb. Saknar såklart mina kollegor oxå <3
En av dem kom när jag var på Huldas idag - kul att ses Ing-Marie !!!

Nu har jag styrt om i tvättstugan, tagit upp prinsen och pinkat honom (pga fredagsmys tidigare ikväll = läskpimplande) och landat i soffan en stund. Såg Farmen förut oxå. Skönt att den hemska ragatan A-K åkte ut. Har inte följt det så noga i år, det har varit sååå himla tråkiga deltagare verkar det som.

Idag hade jag fått brev från dietisten. Jag ska dit om 3 veckor.. Och innan dess ska jag skriva en matdagbok i tre dagar, där jag skriver in ALLT jag äter, när och hur mycket. OJOJOJ; det blir att ha ett block med mig då.. Kanske är bra att göra för alla ibland.
Så kan man utvärdera sen. Tur att dietistbesöket inte infaller veckan innan mens ;)

Jag hade tänkt klämma in ett besök hos föräldrarna idag, å väga mig. Får se om det blir av imorrn istället. Jag är inte speciellt nyfiken på vikten egentligen, men det är nog bra att kontrollera den emellanåt. Det var flera veckor sen sist !

Jobbar 9-14 imorrn, sen leeeeedig lördagkväll och final i Mellon !! Det får bli att planera lite lördagsmys med familjen :)

Love löööve
Eva




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0