Äääääntligen fredagskväll !!

Så himla skönt med freeeeeeeedag !
Jag har precis gjort en stor lasagne. Perfekt fredagsmat och matlådemat ! Det kommer bli måånga små matlådor till mig och några till sambon.


Min Kycklinglasagne :)

1 kilo grillad/stekt kyckling, i små bitar
2 st zuccini, grovrivna
3 dl ärtor/majs/paprika
250 g färska champinjoner, skivade
2 st gula lökar, hackade
2 st vitlöksklyftor, pressade
150 g färsk/fryst spenat
1 dl Stenvide chutney
50-100 gr Huldas vitlöksost
2 dl creme fraiche
1 msk Alpnaering grönsaksbuljong
Salt
Svartpeppar
vitlökskrydda


Lasagneplattor (nästan ett paket)
1,5 l Bechamelsås
2 dl riven Trentino pasubio ost

Gör så här :
Fräs alla grönsaker i ett par minuter.
Tillsätt kyckling, vitlöksostost, creme fraiche, chutney och buljongtärning, rör om lite grann.
Krydda med salt och peppar.
Låt det stå och sjuda en stund.
Varva lasagneplattor, bechamelsås och kycklingröra.
Strö över den rivna osten.
Gratinera i 225 grader i ca 30 minuter.

(Jag hade även i en påse med bla rucola och lite andra blad i.)

Servera med sallad, såklart !

Smaklig spis
Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0