Denna dagen...ett liv !

Kom hem kl 04.05. Vaknade kl 06.47 av en söt son som kröp ner under mitt täcke. Slumrade till igen, å blev sen väckt av alarmet 07.50.
Det ringde av den anledningen att jag idag, just idag, av alla dagar, skulle vara kyrkvärd på högmässan.
Samling kl 09.00. Krävdes x antal minuter av uppvakning, renovering av frisyr och skallbank, val av klädsel och nån form av frukostintag. Allt tidigare angett gick väl sisådär. Mjölk var iaf jättegott ;)
Fick skjuts ner till byn. Insåg att jag var väldigt hes i halsen (PGAA) och att jag skulle läsa förbönen i micken = dålig kombo, men det gick rätt bra.
Allt flöt på fint, tog en snabbfika efteråt. Landade in hemma kl 12.05.
Fick sms att två familjer ville komma och provrida Valle, kl 13.00.
Bytte om, tog in häst, borstade hästen som en tok. Lastade honom i transporten och for upp till ridskolan med honom och Sara. Hann i tid ;)
De gillade honom båda två, så vi får se om det blir nån försäljning till veckan.
När vi sen kom hem hade jag lovat Sara att hon skulle få hoppa lite med Minola..... så då harvade jag ridbanan, byggde upp hinder osv.. Det gick jättebra, å det var ju kul, då kanske det inte känns liiika hemskt att sälja sin ponny i veckan..
 
Bildbevis på att fotografen var liiiite sliiiten...
Åt lite mat, sen ringde min bästa vän Annica och ville ta en promenad ! Det gjorde vi, å löste en del frågetecken från gårdagen ?!?! Tack för pratstunden <3
När jag kom in var det dax för barnen att duscha, äta kvällsmat å bli lästa saga för.
Deras ömma moder höll verkligen på att somna när hon sluddrade sig igenom Kråkeboken om vinter och snö.
Så, denna dagen - ett liv. Den har gått i ett, men den har varit bra.
Nu ska jag snart krypa ner i den efterlängtade sängen, för imorrn är det nya tag i världens bästa Hemtjänst !
 
 
Gillar att fånga maskrosor på bild !
Eva
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0