Vänner, partaj, försov oss, å så lite julfest !!

Jag är så glad att jag har så många fina vänner :)
Träffade många av dem igår, både på förfesten och i Folkan ! Vilket nätverk man bygger upp genom åren. De man känner i hjärtat att man verkligen tycker om, de som man gick i skolan ihop med, en del av dom i 9-10 år. De är alltid lika härliga att krama om och slänga några ord med :) Igår skojade vi om mammografin som vi snart ska på/redan fått kallelse till ;) Tror nog alla mer eller mindre har liiite 40-års kris.... inbillar mig det iaf, så känns det inte lika jobbigt var gång jag får lite kristankar själv !!
Vi var 12 pers på festen hemma hos Annica ! KUL :) Vid tiotiden kom vi upp till folkan. Då var det inte så mycket folk, men det fyllde på sen allteftersom. Vi dansade mycket (mina fötter påminner mig om det idag) och det var himla kul ! Många kom fram till mig och pratade om min viktminskning, oxå KUL !
Malin som körde igår kämpade tappert hela kvällen, trots frestelser och lågt energiintag ! Hon ska opereras den 16/1 så hon går på diet nu och dricker bara shakes. Det ska bli så kul att följa hennes resa !!
Vid 01.40 kände vi att det vore skönt att åka hemöver, å det gjorde vi :)

Innan jag åkte hemifrån bad jag sambon att INTE låsa ytterdörren, så slapp jag ta med mig nycklar....
Ni förstår kanske hur det gick med det komihåget...
Kl 02.10 står jag utanför ett kolsvart hus med låst ytterdörr. Vad göra ? Ringde sambons mobil.... typ 45 signaler. Ååååhh. Ringde igen..."numret du ringer kan inte nås för tillfället". Ahmeeeen vad f*n.. Knackar några ggr på dörren. Väntar å väntar...Helt dött.
Vad göra ? Ringer Idas mobil ! " numret du ringer kan inte nås för till.." MORR !!!
Tar mobilen till ficklampa å stapplar runt till baksidan. Knackar först på altandörren. Ingen respons alls..
Går till Idas fönster å knackar på det med hörnet på mobilen (precis att jag räcker upp). Hör nåt mumlande där inne ! Yes !
Stapplar runt till framsidan igen å väntar ivrigt på räddaren som ska släppa in mig...... Väntar å väntar.... Men för sjutton Ida ! Jag hörde dig ju...
Stapplar runt huset igen. Knackar (läs smäller hårt) med mobilen igen (med min kära mobils liv som insats) på Idas fönster, samtidigt som jag med ljuv (läs uppgiven/arg) stämma ropar att "det är bara mamma, ÖPPNA ytterdörren... NU"
Brakar sen barskt tillbaka till ytterdörren och planerar hämnden på sambon, när tillfälle ges...
Tack snälla gullet ! Ida mumlar nåt tillbaka och lommar in till sängen igen.

Ställde inget alarm, då barnen ( läs Elias) ALLTID vaknar SENAST kl 08.00...
Med undantag tydligen... När jag vaknade kände jag direkt att klockan var mycket. Jösses ! Klockan på mobilen var 08.48.... Vid 09.15 skulle barnen samlas i kyrkan för att öva med kören.
Väckte dom (jättepopulärt...not) och gjorde allt i rasande fart. Tur att jag var så pigg (jaa, det var jag ) . Behövdes, då Elias valde att just denna morgon tjafsa om vilka kläder han skulle ha/ INTE skulle ha....
Vid 09.25 släppte jag av dem vid kyrkan, åkte ner till Algots å köpte en sån där skitgod Latte från Starbucks, å sen till kyrkan igen !
Mamma och pappa kom oxå - jag älskar dem och är såå glad att de finns och är pigga och glada <3
Barnen sjöng fint och personalen i församlingen spelade upp ett bra och roligt julspel !! Synd att inte fler kom och såg det .
Sen var det julfest i församlingshemmet och det var mysigt. Vi dansade runt granen och jag kände inte som tidigare typ 15 jular att jag inte ville/orkade dansa, utan hängde med på alla danser och hoppade för fullt ! Frihetskänsla de lux !
Tomten kom inte, däremot de tre vise männen i snygga outfits och med goda godispåsar.

När vi kom hem sa sambon att han skulle åka till sin mamma i Vissefjärda och då följde barnen med. Elin och Ida skulle till Jönköping, för Elin skulle spela match där ikväll, så de åkte med sambon ner till M-ås.
Å vips blev jag själv hemma, vilket jag verkligen inte är bortskämd med !!
Så nu har jag kurat upp mig i soffan, sett en film och druckit te.

Läste på facebook att många har städat ut julen i helgen. Men inte jag inte ! Det får vara kvar minst till nästa helg.

Imorrn ska jag börja på mitt nya jobb. Jag ska ha "bredvidgång" hela veckan. Börjar med två dagturer, så ikväll ska jag lägga mig tidigt !

Nu ska jag klura på nån bra hämnd på sambon.... hehehe !!!

Hej hopp i galopp
Eva




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0