Torsdag !

Låg i sängen till 8.45. Skönt ! Barnen sov länge. Njuter av lediga dagar lite extra mycket, då jag snart ska börja jobba mer dagtid, ju, å då börjar man alltid kl 07.00.... Det är jag inte van vid minsann. Personligen trivs jag med att jobba kvällar. Då hinner man styra av lite hemma, tvätta, handla å slippa stress. Men, för att slippa fixa barnvakt de veckor sambon jobbar kväll så hart jag nu hittat ett jobb med mer, ja mycket dagtid !
Igår träffade jag mina nya jobbarkompisar. Det kändes bra. Synd bara att de inte fått info om att jag skulle komma, men det löste sig. Vi hade schemamöte, å det skiljde sig en hel del mot våra möten på mitt ord. jobb ! Jag bokade 4 bredvidgångstider till nästa vecka, å jag ser verkligen fram emot att få börja !!!!

Ikväll ska jag skjutsa Elin till innebandyträningen i O-hamn. Medan hon tränar ska jag till stan å se om jag hittar nån snygg topp att ha på lördag :)

Igår träffade jag äntligen min allra bästa vän Annica. Vad skönt det är med vänner man känner utan å innan. Även om man bara setts kanske 4-5 gånger på ett par år, så kan man prata om allt och det känns precis som vanligt. Jag är så oerhört glad att jag har henne. Hon känner mig så väl och jag kan anförtro mig till henne.
Annica berättade att vi blir ett stort gäng som ska förpartaja på lördag, innan vi åker till Kick off !! Ååå vad kul det ska bli :)

Elias & Sara spelar Shrek på ps2. Tror jag ska förflytta mig till sovrummet eller nåt, då de är vääldigt högljudda + att det är så himla jobbigt bakgrundsljud på det spelet. MEN, de har kul å det är ju viktigast ! Elias har ont i halsen och hade feber igår, å Sara är fortf. rosslig i halsen, så vi kan ju inte gå ut heller...
Men när Elin kommer hem så ska jag ta en timmes promenad iaf ! Det var läänge sen jag rörde på mig (fyy Eva)..

Pratade med min ömma moder i telefon nyss. Hon tyckte jag skulle klippa mig. Kort ! Hrmmm.... Får se om jag hinner med det idag.

Nu ska jag fylla på vatten till hästarna. Det är väl en av fördelarna med mildvädret , man kan fylla på med slangen och slippa gå å hinka ut vattnet, som annars direkt fryser...
Jag hoppas dock att det snart kommer snö igen, så det blir vitt och fint ute. Och ljust ! Nu är det så mörkt å murrigt så man blir helt nedstämd ju.

Häv ö najs dej
Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0