Ostar å snöstorm !

Det var några dagar sen ;) OJ ! Har ju inte bloggat på 6 dagar...Abstinens !
Jag har iaf börjat på mitt nya jobb och det är kul ! Har gått bredvid 3 pass och även hunnit med att jobba torsdag-lördag på mitt älskade Huldas !! Hulda och hennes familj åker till Thailand imorrn, å jag önskar dem en underbar resa med sol, lagom värme och framförallt att de verkligen får känna sig LEDIGA !!!! Vi har haft utförsäljning på ostarna, då det kommer vara stängt i 4 veckor framåt...
Å så har det kommit snö. I drivor. Jösses. Jag vill ha snö. LAGOM mycket. I s må doser, bara sådär så det blir vitt och fint. Det är vinter nu. 12 januari. Varför blir folk förvånade ? Irriterade ? jag anser att det ska vara snö nu och hellre att det kommer nu än att det är barmark i flera veckor å sen kommer snö i början av mars, typ...
Om jag får bestämma så ligger den här snön kvar tills efter sportlovet ! Sen får den gärna töa bort över en natt, å sen välkomnar vi våren. Våren med torra asfaltsvägar och underbara vårtecken !! MEN, det är i vecka 9 det. NU är nu, acceptera !
Nog om vädret. I förrgår, innan snön kom så harvade jag faktiskt ridbanan :) Det gick riktigt bra faktiskt, förutom när en av "tyngderna" som jag placerat ovanpå, för att pinnarna ska gå ner lite djupare, höll på att åka av, å jag skulle flytta fram den lite..... å fick den på min lilla yttepyttelillfingernagel... AJ AJ AJ !! Den är blå/lila/röd nu och öm. Men det är inget mot smärtan som uppstod vid själva klämningen... Jösses, det gjorde ont, såå ont (fattades bara ett mickstativ i bilen, så hade jag bräckat Lena PH i inlevelse i den refrängen). Det tog en halvtimme innan smärtan avtog. Och jaa, jag är smärtkänslig, men tuff ändå.. Om jag får säga det själv ;)
Sen att det snöade över allt harvarbete dan efter... det är en värdslig sak, som Karlsson hade sagt ! FÖR, när det blir barmark igen så är ju ridbanan lixom nyharvad å fiin !. Men lillfingret är nog fortfarande lila...

Adventsljusstakarna lyser så himla fint i mina fönster ! Och på alla spröjs ligger det små fluffiga rader av nysnö ! Bestämde mig precis för att de får vara kvar minst ett par veckor till ! Har ju inga grannar som kan störa sig iaf..... varför nu nån mot förmodan kan störa sig på nåt sånt... men det finns ju folk å så finns det folk. En del har lite liv, en del har ett, en del har aaaaalldeles för mycket liv... Mmmm.

Jag behöver köpa nya glasögon. Men jag gillar verkligen mina bågar... men de börjar bli stora, å styrkan behöver justeras...
Funderar på vart jag ska köpa dem bara. Sist köpte jag 2, betala för ett par. Men jag har bara använt ett par av dem.
Fast det är ju bra att ha ett par i reserv, å så vill jag ha ett par röda, så jag funderar på att köpa dem på den nya butiken i M-ås som har "tag 3 betala för 1". Får se hur det blir !

I vanlig ordning saknar jag mina döttrar som är här alldeles för sällan. Tänker egoistiska tankar som att jag vill tjata på dem att flytta hem till mamma igen, men bromsar mig själv och inser hur taskigt det är mot dem, å att de bara mår dåligt av det. Så istället skickar jag sms och skriver på chatten att jag älskar dem och saknar dem och hoppas att de tänker på sin mamma och saknar henne lite oxå. Helst så mycket så att de åker hem till henne och förgyller hennes tillvaro, då och då, ofta !!
Jag påminner mig om att jag trots allt fått ha dem "för mig själv" i 12 år. Men, saknar dem gör jag varje dag. De är MINA älsklingar <3

Ikväll är bara Elias hemma. Sara sover hos kompis och Elin jobbar.
Elias myser med mamma och pappa i soffan och vi ser på "natt på museum 2". Den är så himla kul ! "det är ingen klänning, det är en tunika". Hihi !

Idag på Huldas så kom det in en kund som inte kände igen mig först. Eller hur, tänkte jag. Men visst, jag har gått ner 33 kg i vikt, å så har jag klippt mig. Men det konstiga är att jag tycker att jag ser likadan ut. Det kommer ta lång tid innan jag inser hur jag verkligen ser ut. Hur andra ser på mig. Jag vill inte förändras på fel sätt. Jag är fortfarande jag. Eva Pålsson.

I torsdags träffade jag mina goa ex-kollegor på fiket ! Både Plättis å Cissi . Det var så kul, kändes redan som det var länge sen vi sågs, fast jag slutade nyss. Där ser man så van man är att ses flera gånger i veckan. Kollegor är viktigare än man tror. Jag saknar dem som 17. Vem vet ? Till hösten kanske vi jobbar ihop igen. Vet inte alls hur det blir, å det är rätt skönt ändå. Gillar inte att ha mitt liv utstakat för mycket,. Lever i nuet !

Nu ska jag plugga på lite, för imorrn ska jag vara kyrklig igen och agera kyrkvärd. Jag hart fått i uppdrag att läsa bönen.... Känns som jag behöver läsa den högt några gånger hemma ! Spännande.

På måndag börjar äntligen körövningen igen ! Behöver min egentid !

Toodiloo
Eva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0