Knutsdans och min goa Johanna kommer hit !

Idag läste jag förbönen i kyrkan. Det var nervöst innan, men när jag gick fram så intalade jag mig själv att jag gjort det tusentals gånger tidigare.... det var en bra taktik, för det gick faktiskt bra !
Sen efter kyrkkaffet tänkte jag hämta upp lilla Sarasnuttan hos kompisen, men de hade så kul, så hon är kvar där tills ikväll när vi ska till Knutsdansen bakom församlingshemmet. Det är min kära far som leder den, å han brukar ALLTID sjunga fel melodi på "mormors lilla kråka".... Pappa väljer istället melodin till "nu är det jul igen", å fast jag säger till honom precis innan, så tar han ändå fel. Tror han gör det med mening ;)

Beställde nyss nya dammsugarpåsar på nätet ! Så HIMLA smidigt ! Slippa stå å våndas i affären. Mycket billigare oxå ! Kommer hem i postlådan på typ tisdag.
Dagens tips : "dammsugarpåsar.nu"

Johanna sms:ade förut och ville komma hit ikväll - YES ! Hämtar henne efter dansen ! Mys, hoppas Ida oxå hänger med.

Det är så mycket jag vill göra iordning i vårt hus.
Vad tråkigt det är när allt kostar pengar. Ska fundera lite och skriva en lista på saker vi kan fixa här inne, som INTE kostar något. För det borde väl vara en del... ?
En container utanför dörren skulle definitivt underlätta ! Då kan man bara hiva ut allt, slippa sortera och slippa överväga om man ska ha kvar skiten eller inte. Helt rationellt kasta ut typ 60 % av allt i huset. Ska fundera på det oxå !

Pöss
Eva



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0