Äntligen nån som klippt till mig ;)

Hade en plan för idag. Städa & tvätta. Hjälpa barnen med deras rum. Åka till frissan. Handla å fixa fredagsmys.
Såhär blev det :
* Städade Saras rum
* Magdalena ringde å hörde om jag kunde jobba idag..
* Sa att jag skulle klippa mig först iaf..
* frissan hade ingen tid förrän kl 14..
* jobbade en timme..
* klippte mig..
* åkte tillbaka till Huldas å jobbade ett par timmar..
* handlade
* hämtade upp barnen på Vattenpalatset..
* svängde runt mamma och pappa (på begäran) å visade upp nya frillan !
* landade in hemma igen vid 18.30..

Tänk vad lediga dagar snabbt kan fyllas med en massa kul :)
Hur som helst så är jag nöjd med min frisyr !!
Idag fegade jag inte som jag brukar, utan sa - Klipp MYCKET !!
Det låg ett berg med hår runt stolen när jag var klar. Frissan sa (som vanligt) att jag har jättemycket hår, det finns folk som skulle döda för sånt hår... Ajaj, då får jag väl akta mig när jag är ute bland folk då...
Jag gjorde ju slingor hemma för ett tag sedan, å de kom verkligen fram nu - snyggt ! Letar å letar efter grå hårstrån....men hittar inga ännu... tycker det är snyggt :)

Anyway. Det blev en stunds fredagsmys med kidsen, sen tog jag tag i Elias rum. Herregud vad skit de samlar på sig. Å så mycket damm det kan smita in i de små legobitarna. Nu är det fint iaf, å Elias var duktig å hjälpte till och var mycket nöjd med resultatet !
Han ville lägga sig direkt, så det skulle bli morgon snabbt, så han kunde leka med alla saker han nästan glömt där de låg gömda under utåinstrumpor ( som det naturligtvis bara fanns en av, den andra strumpan av samma sort försvinner spårlöst inom en vecka efter inköp), vattenfärgsbeprydda teckningar å diverse soldater !

Sara fick lov att slänga hälften av sina gosedjur idag. Det var tufft för en inbiten gosdjurssamlare. Men då mamman flera ggr hotat med att kasta dem om de alltid ligger på golvet, så gjorde vi slag i saken idag. Mamman var dock snäll å lät henne välja vilka som skulle vandra vidare till gosdjursängarna :)

Igår köpte jag en ny outfit till kommande balunser å partajer !! En snygg topp och coola brallor som ser lite ut som skinn. Hoppas jag känner igen mig själv om jag råkar gå förbi nån spegel eller så ;)

Igår rensade jag även ur min garderob. Det blev 22 tröjor/blusar, 2 kjolar och 2 par byxor.
Ett par jeans (de största jag äger) sparar jag till målvikten är uppnådd, å tar ett sånt där hemskt kort där jag förhoppningsvis kan ha båda benen i ett byxben !!
Det kändes skitbra att få iväg alla plaggen i tält-size ! Å gud så mycket plats det blev för NYA kläder framöver !! Gutt :)

Nu ska jag hänga upp sista tvätten för ikväll, å sen gå å slå igen de gröna. För imorrn måste jag vara piggpiggelin å utvilad, när the party of the year går av stapeln !!!!!

Najty najti
Eva




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0