Underbar födelsedag och bio !

Hej hej !!
Jaha, då är man 40 nu då... Känns ingen större skillnad, jag är ju redan supersmart och lagom tjock i mina bästa år... Som Karlsson hade sagt ;) .... han på taket ni vet !!
Födelsedagen var helt kanon i alla fall :)
Började med att mina små sångfåglar Sara & Elias kom in och sjöng alldeles ljuvligt för mig. Sen Körde Elias den traditionella fanfaren och så var födelsedagen igång.
För att fira den söta sången fick de små änglarna varm choklad de lux till frukost (fast det inte var lördag, de får BARA oboy på lördagar) med vispad grädde och minimarsmallows ;) Det var mkt uppskattat !
Sen gjorde Sara och jag oss i ordning och åkte ner till kyrkan.
Där hade vi diverse uppgrag, som gick jättebra. Efteråt fikade vi i f-hemmet... Då berättade Anette (prästen) att jag fyllde år och ALLA ställde sig upp och sjöng för mig. Liite pinsamt men kul också.
Sen åkte vi hem och garnerade smörgåstårtan. Den enorma. Den blev jättefin faktiskt :)
Jag bakade 2 rulltårtor som jag förvandlade till "exotiska bakelser", till gästernas stora förtjusning, de gick hem hos alla, kul !
Mina föräldrar hade med sig ett extra bord, å så dukade vi långbord !
Följande kom :
Mamma
Pappa
storebror Jan
hans fru Sofie
deras son Linus
storasyster Åsa
hennes dotter Malin
lillebror Per
hans fru Linda
(lilla bebben i magen, kommer ut i Maj !!)
Elin
Johanna
pojkvän marcus
Ida
x-tra dotter Amandha
Å så vi som redan bor här, alltså 5 st till :)
Jennie & Totte hade missat min inbjudan på FB, så de kommer en annan gång (synd, saknade dem)

Ja, som ni förstår så kunde jag inte bjuda fler, då det hade blivit hiiimla trångt..... SÅÅÅ :
Jag tänker ha en sommarfest !!
Kanske slår ihop det med Elins student, vi får se.
Så håll ut, alla kalassugna vänner å bekanta !

Det blev ett jättekul kalas ! Jag som alltid har lite ångest inför kalas o dyl.
Johanna hade med sig jättefina hemmagjorda cupcakes, tack gumman !!
Pappa höll lite tal (när gör han inte det...) och berättade om vår barndom. Det är alltid kul att höra, speciellt som jag var ett vackert, snällt och hjälpsamt barn... för det mesta ;)
Min älskade syrra var musikalisk och bokslukande, medan jag sjöng, klippte gräs och satte potatis ! Hehe, vi är verkligen så olika, men sen ändå lika på någe vis !
Barnen skrattade gott åt morfars berättelser :)

Min lillebror och Linda hade varit i Ullared dagen innan och berättade hur mycket fynd de gjort till deras kommande bäbis !
Tänkte tillbaka hur jag själv var för 19 år sedan, då jag var i samma sits. Såå himla spännande och så himla omvälvande det är att få sitt första barn. Och hur man genast tänker : Vad gjorde vi innan vi fick barn ? Vad fyllde man dygnets alla timmar med ? Varför vilade man inte oftare ? Varför njöt man inte mer av alla nätter man fick sova ostört hela natten..... osv osv... Det ska bli så himla mysigt att bli faster igen !! Jag har redan köpt lite kläder till bäbisen <3
Tillbaka till födelsedan då..
Medan vi var i kyrkan så hade min bästa chef och underbara vän Magdalena (Hulda) varit här med en present.
Å inte vilken present som helst..... EN BILJETT TILL KISS !! På friends arena den 1 Juni !!!!!!!!!!!!!!!!! Åh herregud vad glad jag blev !
Vad säger man lixom ? Tack känns för tamt. TACK SNÄLLA !!

Å så en sak till : När vi kom hem från kyrkan kom min kompis Kaisa ! Jag hade inte så mycket att bjuda på då, men några småkakor och en kopp te fick det bli iaf :) Jag fick ett jäääättefint lila fat och 3 påsar blomfrön (ironi, jaja) + ett jättesnyggt (scrappat, som hon är skitduktig på) kort !! Tack snälla Majsan !!
Av Amandha/;Maggu/Morgan fick jag en snygg glasgrej (svårt att beskriva) Tack tack, den är skitsnygg !!
Av mina föräldrar fick jag en soda stream ! Äntligen !
Av mina kära syskon fick jag en micro !! Äntligen x 2 !! Vi har varit utan micro i minst ett år och det förstår ju alla hur det känns...
Tack snälla goa älskade familj !!

När alla hade åkt hem så intog jag soffläge och som om inte dagen hade varit bra innan, så blev den fulländad då min favvofilm "Dirty dancing" gick på TV !
Nostalgi och minnen från musikalresan i höstas <3
Jag kan inte minnas nån födelsedag som varit bättre än denna !

Idag var den enda lediga dagen denna vecka, så jag tänkte att nåt måste jag hitta på med barnen. De föreslog Leos lekland. Vi åkte dit, men vände i dörren, då det stod uppskattningsvis 600 par skor innanför dörren... Cirka alltså ;)
Då drog vi in till Biostaden och kollade om vår sen länge inplanerade film "Röjar Ralf" möjligtvis gick idag..... Klockan var 13.00 när vi anlände och tjejen i kassan sa att den börjar kl 13.15 !! Snacka om timing !
Barnen fick popcorn och dricka och filmen var KUL !!

Ikväll på krövningen bjöd jag på resterande fika från kalaset. Det var uppskattat. Sen sjöng de för mig, igen ! Kände att jag blev lite rosig om kinderna.... lite jobbigt att vara i centrum. Men de är så underbara, både mina körkompisar och min körledare ! Hoppas vi kommer hålla på i mååånga år till, för jag älskar att sjunga i kör !
Jag fick en fin bukett tulpaner, så nu är det rena djungeln på köksbordet ;) Inte speciellt ofta som jag har snittblommor minsann.
Får se hur länge de överlever..

Imorrn är det slut på ledigheten och tro det eller ej, men jag längtar till jobbet !! Hoppas det håller i sig läänge :)

God gave rock´n´roll to you
Eva





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0