Toodiloo

Om en hund vore din livsstilscoach,

skulle du kanske lära dig saker som dessa:

■ När någon du älskar kommer hem, spring alltid och möt dem.

■ Låt alltid känslan av frisk luft och vinden mot ditt ansikte vara anledning nog för extatisk lycka.

■ Bits inte när det räcker med att morra...

■ Låt andra veta när de inkräktar på ditt område.

■ Spring, hoppa och lek en stund varje dag.

■ Ta en tupplur då och då, och sträck alltid på dig innan du stiger upp.

■ Njut av uppmärksamhet och var inte rädd för andra människors beröring.

■ Om det är varmt ute, pausa ibland och lägg dig ner på rygg i gräset.

■ När du är glad, dansa runt och skaka på hela kroppen.

■ Oavsett hur ofta du får skäll - tjura inte. Spring tillbaka på en gång och bli sams istället.

■ Njut av den enkla glädjen i en promenad.

■ Var lojal.

■ Låtsas aldrig vara något du inte är.

■ Om det du vill ha ligger nedgrävt, gräv tills du hittar det.

■ När någon har en dålig dag - var tyst, sätt dig nära och erbjud tröst genom att bara vara..

Dagens tankeställare !!

Igår var jag på mitt favvoställe !
Jaa, ni trodde rätt - HULDAS såklart ;)
Hulda själv stod bakom ett berg med kartonger när jag kom dit ! Jösses vad mycket nya roliga grejer hon har beställt hem till butiken !! Vi packade upp och plockade om lite. Kul !
Idag är det nyöppningspremiär, efter 4 veckors stängt, till mångas förtret. Jag ska snart åka dit och hjälpa till med det sista, tills vi öppnar kl 14 :)
Sen blir det jobb ikväll, men bara en kortis mellan 16.30-21.30.
J jobbar ju oxå kväll, så barnen ska sova hos mormor & morfar inatt, såhär mitt i veckan, å det hade de förstås iiinget emot !
Imorrn jobbar jag oxå en kortis 7-13 å SEN är jag ledig fram till tisdag kväll kl 14.45 !!!!! Så himla skönt :)

Nästa vecka är det sportlov. Då ska Hulda vara lite ledig och jag ska jobba onsdag - lördag Å DET SKA BLI SKITKUL !!
Välkomna alla gamla och nya kunder till världens bästa gårdsbutik - väl värd ett besök !!

Nu ska jag dricka upp kaffet å bege mig dit =)

Dagens bild blir på Persan - en cool ponny !

Häv ö najs vennsdej
Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0