Super Mario, Strl 42 och jordnötsringar !

Hej !
Jobbade 7-13 idag. Himla skönt med dagturer, speciellt såna korta ! Men jobbigt att gå upp tidigt flera dagar i sträck.. Börjar förstå hur jag ska lägga schemat på nya jobbet nu, för att hålla mig piggpiggelin ;)
J (sambon) undrade om jag ville hänga med till Kalmar, för han och barnen skulle träffa deras farfar där inne.. Svårt att tacka nej till en stunds shopping/utflykt. Speciellt när jag skulle få gå själv en stund, då barnen skulle leta efter löparskor till friidrotten, som farfar skulle betala (å de va ju tur då va) ! Blev avlämnad vid Modehuset och instruerade då övriga att INTE ha bråttom, innan de skulle hämta upp mig igen ! Skönt att gå där inne själv en stund :)
De hade 1/2 reapriset i min nya favvoaffär, å där fyndade jag några tunikor, en kofta och ett linne TILL MIG, BARA MIG !! Och det kanske bästa av allt - 3 av 4 plagg var strl 42 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Skakade på huvudet i provhytten innan jag provade dem och tänkte - hur dum kan du bli Eva, tror du på detta själv ? Att du kommer i strl 42 ??
Har köpt strl 44 en tid nu och tänkte iaf prova, 42:orna kanske passar senare....nån gång...
De satt som en smäck ! Jag hoppade lite försiktigt och jublade lite tyst och fick t.o.m till några dansmoves jag aldrig sett tidigare, i provrummet, där jag såå många gånger tidigare halvt gråtit av förnedring... YES !
Det hamnade även 3 st snygga t-shirts i påsen från den butiken. Till J. Han blev glad !
Sen gick det som det gick. Det blev som vanligt. Barnen fick lite kläder. Inte bara för att det är kul att köpa kläder till dem. De BEHÖVER faktiskt kläder. De sliter kläder värre än hästarna sliter skor.... eller vintertäcken...
Så. Elias fick en mörkblå tröja med Super Mario på och ett par svarta jeans. Käre Gud, låt dessa byxor hålla, i alla fall i en månad ?!
Sara snuttan fick en söt randig tröja med en söt kanin på och ett par jeansleggings. Käre Gud, igen, låt det slippa gå hål på leggingsen, helst hela deras livslängd.... alltså typ 1 månad ?!

Sen kom färdtjänsten å hämtade mig. De hade fått skor minsann. Saras kostade 1100 :- och Elias 400 :- Jösses, måtte de springa som.... jaa...som han i "Gudarna måste vara tokiga" nu då ! Farfar tycker det är viktigt med bra skor när man tränar löpning. MYCKET viktigt, tydligen !!


Sen insåg jag att det var dax att förtära något. De andra skulle äta på McD, så jag tänkte kolla i restaurangen på andra våningen vad de hade för utbud.... Sen åt jag på IKEA ! 28 :- för en barnportion kycklingfilé med grönsaksröra och kokta morötter (både orange och gula) och en liiten klick beasås. Å en kopp kaffe. Mums...och billigt ! Smålänning ? Javisst !!
Barnen lekte en stund på sitt älskade "Småland".
Då vi handlat på City gross många ggr senaste tiden så bestämde vi oss för MAXI. Där köpte vi fredagsmys, som kvällen till ära blev jordnötsringar och sockerdricka. Inget som lockar mig. Skönt !

J undrade om vårt Internt kommit igång ännu ? Vet ej, har inte kollat på måånga dagar sa jag. Kollade, å NU FUNKAR DET IGEN !
Så nu kommer jag uppdatera bloggen regelbundet igen, lovar ;)

Nu sitter de klistrade å ser på Sveriges, ja kanske världens tråkigaste program, alltså Gladiatorerna, å mumsar jordnötsringar å sippar på sina sockerdrickor, de små juvelerna <3

Jag tänker ta en dusch å sen krypa ner i bingen.
Vet inte om det har med åldern att göra, eller vad det är, men sängen blir bara mer och mer skön att krypa ner i !!

Jamenjustdet !! En kul nyhet !
Om 2 veckor ska jag jobba några dagar på Huldas :) KULKUL !!
Huldas öppnar förresten igen onsdagen den 13 februari, så nu vet ni, alla som väntat och längtat ! Se kommande annons i Kommunkollen.

Trevlig helg och tack för alla fina kommentarer både här på bloggen och vi som har träffats ;)
Kvällens bild blir på en alldeles underbar ponny som har en speciell plats i mitt hjärta och som jag saknar enormt - Tore boy <3

Kram
Eva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0