Spännande match & kakbak !

De vann !!!!!!!!
De vann med 3-2 och det var spääääännande så in i Norden !
Det stod 2-2 med bara några minuter kvar. Då fick SIBK en straff som Märta satte !! Då tog FIBK ut sin målvakt och pressade på utan vara f**.. Stackars Johanna i målet, men hon räddade boll på boll och till sist tjöt slutsignalen och de VANN !!!
Matchens lirare blev (av sin mamma utsedd) JOHANNA gumman !!
Mamma och pappa var med och tittade, precis som Johannas farmor och sambo (från Gotland), så J kände kanske ännu mer press/stöd !?! Jag tjoade en hel del iaf, men BARA pepping, inte en massa "gör så eller så", det tycker jag är tränarnas uppgift !!!
(men det är ju vääldigt olika, hörde vissa andra åskådare...)

Jaja, hursomhelst så är mina döttrar bäst, alltid ;)

Vi bestämde oss för tacos ikväll, så vi handlade med lite grejer på hemvägen.
Tänk vad barnen äter sallad och sånt bra, när de får vara med och hacka och fixa ! Det är smidigt med tacos och resterna kan man göra mycket gott med. Får se vad det blir imorrnkväll, efter kalaset..
Sen bakade jag kolasnitt och chokladsnitt. Sökte på nätet efter recept som skulle vara lite sega, då är de godast tycker jag.
Mmmmm vad det luktar gott i köket ! Det borde finnas sånt där "lukta-gott-i-rummet-spray" med nybakatdoft ! De skulle säkerligen konkurrera ut de andra sliskiga wc-rent stinkande sprayen.
Å vad sura barnen skulle bli när de först kommer in och jublar över nåt nybakat....Hehe, kanske ska ta patent på det..
Hoppar över tårtan i år och gojsar ihop mumsiga exotiska rulltårtsbakelser istället ;) De går så fort att göra, så de hinns med imorrn.

Nu är det inte mycket kvar att fixa med inför imorrn.... ja, förutom städningen då :( Men men, det är faktiskt ganska fint, så bara lite basic städning innan gästerna anländer.

Jag ska även hinna med lite uppdrag i kyrkan på förmiddan imörrn. Det är "vår" helg och jag ska bära korset, bära fram nattvarden (ihop med Sara) och läsa ur GT. (gamla testamentet för er som undrade..). Mamma ska ansvara för kyrkkaffet, å det tänkte jag hjälpa henne med efteråt.
Sen blir det hem och garnera smörgåstårtan ! Jag kollade lite bilder på olika smörgåstårtor på nätet och nappade på idén att ha skivad ost på sidorna.
Hoppas det blir lite över, det är så gutt till frukost dan efter kalas tycker jag !

Nu ska vi gosa ner oss i soffan och se tredje omgången av Melllon !

Sista kvällen som 39-åring...
Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0