Semlor och nässpray

Idag är det semledagen ! men jag är inte sugen på nån semla. Skulle aldrig kunna äta en hel semla längre. Inte ens en halv. Och jag sörjer ej, jag tar några rutor Mmmmmmarabou saltlakrits när suget sätter in !

Just det. Skrev ju häromdan att Elias skulle få penicillin för sitt öra, men det slapp han ! Vi skulle avvakta och se om han får mer ont i örat eller om det rinner ur det... Han är piggare nu och är i skolan idag.
Igår var vi hos tandis och fixade framtanden som han slog av en bit på i lördags.... Pojkar säger jag bara ;)

Igår hade vi finbesök av Johanna <3
Sara och Elias blev lyckliga, de saknar sina syskon nåt enormt (precis som jag). När vi var hos tandis så fixade tjejerna med hästarna när hovslagaren var här och sen efter maten så tog de en långtur med hästarna, i kylan !
Såå kul att hästarna används :) Sara var så himla glad och Johanna tyckte det var skitkul och hon gillar verkligen Detroit. Han är Jennies, vi lånar honom bara. När det inte är halt ute längre tänker jag rida på honom !
Sen var jag på kören och då smsade J om Sara kunde sova hos henne.... Gullungar, såklart hon fick ! Syskonkärlek = underbart !

IGÅR PROVADE JAG MINA SNYGGA RIDSTÖVLAR JAG KÖPTE FÖR 100 ÅR SEDAN, I HOPP OM ATT NÅN GÅNG KOMMA I, Å DE SATT PERFA !!! Nästan lite stora i skaften :) Yes !!

Min himla näsa slutar inte att vara täppt :( Inatt vaknade jag av att tungan kändes som ett grovt sandpapper och en ökenliknande känsla i hela truten. Det är verkligen hemskt att sova med öppen mun !
Men att ta nässpray innan jag lägger mig är så äckligt, för det rinner ner i svalget och smakar illa, å åker upp å ner känns det som. Gnäll gnäll, kunde varit värre, ska inte tjata mer om det !

Jag fyller ju då 40 år på söndag. Tänker göra en stoor smörgåstårta och baka några gooda kakor, å sen bjuda hit mina föräldrar, syskon med familjer och alla våra barn med respektive ! Sen är ju frågan hur vi ska få plats förstås..... Men, det löser sig !

På lördag spelar Johannas lag en viktig match mot Färjestaden.
Sara, Elias och jag ska åka och titta :)

See U later, keep rocking
Eva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0