Låång dag !

Klockan ringde kl 06.00. Jag brukar ställa den på 06.15, sen ligga å snooza i tio minuter... sen stressa upp, bre en macka i farten och bege mig till jobbet. Har dock insett så mycket bättre det är att gå upp aningens tidigare, koka gröt å äta i lugn och ro, innan jag åker !
Jag är ju morgonmänniska, det är bara det att sängen har blivit så mycket skönare ju äldre jag blivit !
Efter utvärdering av dagen så inser jag att jag hade för lite att äta med mig. AJAJ ! Ta lärdom Eva !!
Åt knäcke på f.m. Matlåda med ljuvligt dillkött till lunch. En shake från Alpnaering till "mellis" och sen..... ingenting förrän kl 19.20 då vi åt på Sibylla, jag och barnen. Köttbullar & mos. Gott ! Försökte äta sakta, men då var jag ryyyysligt hungrig ! Har inte känt sån hunger nån gång sen operationen.
Jag jobbade till 13.45, körde i ilfart till sammanträde på BUN, sen var jag jättesen när jag hämtade barnen i församlingshemmet. Bytte bil på OK/Q8, till Johnas bil (då mina däck inte är speciellt bra...ju) och körde sen mediumlagligt in till O-hamn till barnens friidrottsträning. Kom dit 17.54. YES !
De tränade en timme, å jaa, de är jäteduktiga, å riktiga vinnarskallar båda två. Måste ligga först, även på uppvärmningen ;)
SEN var vi iaf superduperhungriga och valde Sibylla framför Mc Donalds. Sen, när vi ändå var i stan så handlade vi lite på Maxi.
Kom hem till skogen igen kl 21. Tandborstning och i säng - pronto !
Nu sover de små liven och jag dricker en mugg te och ser på Mia på Grötö ! Å bloggar. Simultanföråga minsann ;)
Känner verkligen igen mig i det Mia och Henrik pratar om. Det där med att skämta för att försvara sig, skämta för att det förväntas av en, skämta för att slippa undan en massa saker. Klassens clown. Hur de sett komedier 1000-tals gånger och kan alla repliker.... Herregud, det är ju jag. I ett nötskal. Mina kollegor och vänner blir alltid så häpna över hur många filmrepliker jag kan. Jag kan knappt förklara varför, det är inte alltid så att jag "övat" in dem, jag bara tycker de är så himla roliga och bra !!

Det känns så bra på mitt nya jobb. Jag börjar lära känna mina kollegor och våra boende/pensionärer. Ofrånkomligt får man sina favoriter, de man har bra personkemi med. Jag har lärt mig vad/hur jag ska göra i många situationer, men det är mycket kvar att lära sig ! Det är faktiskt en himla massa ansvar man har och det gillar jag . Det är utvecklande. Hemtjänsten is tha shit ;) Jag trivs !
Vi har spånat på semestern hela veckan. Jag har lagt tidig semester, men vill egentligen vara ledig heeela Juli, å jobba på Huldas.... Får se hur vi löser det. Jag har inget behov av att vara heeelt ledig i många veckor, å Huldas är så himla kul, så jobbar jag där är det på "bonustid", bättre än semester !
Jag ska förresten dit på lördag å jobba några timmar, så hoppas vi ses där !

Min gullesnuttetutta Johanna ringde idag och bjöd mig på "afternoon tea" på måndag, i skolan. Hon går på "restaurang/livsmedel" programmet. Klart jag kommer. Ska höra med mamma och pappa om de vill hänga med oxå.

Sara pratade om döden i bilen ikväll. Hon hade sagt till mormor igår att " när du dör mormor, då kommer jag gråta varje dag, resten av livet". Så typiskt 8-9 åringar att fundera kring livet och döden. Det är viktigt att prata om och låta dem komma till tals. Lilla hjärtat.

Axfoods köttbullar innehåller hästkött, by the way..."svensk köttbulle" oh yes...

Nehepp, nu kallar bingen på mig. Imorrn e de jobb igen, å imorrn, å dagen efter, å dagen efter . SEN är det måndag = ledig !!

Kram å pöss
Eva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0