Jobb, mumsiga revben & körsång

Japp, så har min dag sett ut, typ !
Jobbade 7-14. Heelt okej arbetstid tycker jag :) Hämtade kidsen och körde hem och lagade tjocka revben i ugenen, ihop med potatis. Blev jättegod sås av skyn sen - mumsfilibabba ! Barnen slevade in bra = bra betyg. Hämtade Ida efter skolan, så himla mysigt att få hem henne idag oxå <3
Sen var hon snäll och nattade barnen medan jag var på körövningen. Tack snälla älsklingsunge <3
Nu sitter vi här framför vars en skärm. Hon med surfplattan å jag vid min laptop. Ja jösses. Försöker komma ihåg hur det var när jag satt hemma en vardagskväll med föräldrarna, när jag var 14 år......
Det gjorde jag inte så ofta då. Antingen var jag på ridskolan (Kvistagården) eller hos pojkvännen. Eller möjligen på fritidsgården å spelade biljard eller kortspel. Men var jag mot förmodan hemma så kanske jag spelade yatzy eller fia med päronen...Vi hade nog köpt vår första VHS-spelare så vi kanske såg nån film på den, t.ex "Chicagoexpressen" som var lillebrorsans favvo ;)
Ville man prata med nån så ringde man från hemtelefonen eller tog en runda på köpingen och kanske träffade nån, å pratade på riktigt :)
Vi hade ettan och tvåan på teven, så utbudet var hyfsat begränsat..
Jag var en jäkel på att spela på mitt lilla nintendo som var Donkey kong JR, samtidigt som jag borstade tänderna på kvällarna, då det inte fanns nån paus på det ! Mamma var spelberoende på storebrors sånt spel, på det skulle man skydda ett fort från inkastade elfdfacklor. Det var tider det !!!
Ville man se på tecknat så var det disneydags i en hel timme ppå lördagarna + då en timme på julafton.....
Ibland tjatade jag på min gamla klasskompis Nicke Larsson att få se på tecknad film på VHS när jag var hos honom. KUL :)
Dallas gick på lördagskvällar kl 21. Då satt familjen och åt nåt gott... typ "Vol au vent" med nån smarrig räkröra emellan, å drack champis till !
På helgerna blev vi lite "wild and crazy" å packade matsäcken för en heldag på det fantastiska Kevershäll (som ingen i klassen visste vad det var, typ). Där kollade vi skräddarkammaren och grillade korv, å drack saft i medhavda sirapsflaskor ;)
Ibland var kusinerna i Finsjö med , å busiga Catrine hade med en hel tårta, inga assietter men väl en tesked till alla, å så högg vi in, alla samtidigt, tills den var slut. Pålssons, ett släkte för sig.
Tack mamma och pappa för en alldeles underbar barndom <3 <3

Imorrn är det tisdag
Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0