Trött !

Jag är inte pigg hela dagarna, det kanske låter som det...
Jag är hyfsat morgonpigg och förmiddagarna är jag rätt aktiv...ibland. På eftermiddagarna är jag oftast lite seg och softar mest. Sen kan jag köra en drive igen på kvällen, med mat, disk, tvätt å plock, samt lägga barnen. Sen blir det några timmar framför tv:n om det är nåt att ha, eller spelar jag lite wordfued och ruzzle (jag heter evahulda) och bloggar om jag har nåt att skriva om ;)
Det gäller att komma ihåg att dricka, det kan vara avgörande för hur pigg man är på dagarna, det är iaf min erfarenhet !

På gruppbostaden där jag jobbar såå har vi bara dagtidsjobb en dag i veckan. Synd tycker jag, då det blir mycket kvällar och ett och annat morgonpass (7-9.15) . Nu har jag ju inga barn hemma på dagarna, då min minsta goding börjat förskoleklass, så nu skulle jag gärna jobba mer dagtid. Senjobbar vi varannan helg och då är det 11-13 timmars pass som gäller. MEN, jag jobbar iaf "bara" 80%, så jag kan ibland fylla mina lediga dagar med lite annat kul :)
Har tidigare nämnt att jag jobbar extra på gårdsbutiken Huldas i Harrstorp (som bara ligger ca 5 km hemifrån mig). Jag har varit där i drygt ett år nu och jag bara älskar att jobba där !! Trevlig butik, underbart sortiment och en diger ostdisk. Jag har lärt mig såå mycket om ostar från hela världen och det är så kul med alla härliga kunder !! Till jul kommer jag jobba så mycket jag kan där. Förra året var det fullt ös 2 veckor innan jul, med massor av korgbeställningar, presentkort och julklappar. Fullt med folk hela tiden och såå kul :-)

SEN så har jag 2 extraknäck till ...
Jag jobbar för 3 olika demoföretag med att demonstrera olika produkter i butiker. T.ex Wasabröd, Lindt choklad (mercy, vad gott) , Ugglarps korvar och mycket mer. Det är oxå kul, jag bara älskar att jobba med försäljning och demonstrera saker.

Det sista och nyaste jobbet är att hjälpa till med servering på t.ex begravningar, för Nelsons Café här i Mönsterås.
Det har jag bara gjort en gång än så länge, men det blir nog mer framöver. Hoppas jag får stå i cafeet oxå nån gång.
Och allra helst i köket ;) Vore kul att förnya lite på lunchbuffen... !

Passar bra att skriva lite om arbetskläder känner jag.

När jag jobbar i butik så har jag deras typ kockrock. Den har varit sådär att jag preciiis har fått på mig den. Man knäpper dem med dubbla knappar fram....om det går...
När jag jobbat med Lindt chokladen så har jag fått fuska med knapparna och bara knäppa i en enkelrad, trots att jag haft den största storleken.
När jag skulle jobba på Nelsons så skickade de med mig en figursydd fin liten serveringsblus + ett par snygga svarta byxor med låg midja hem för utprovning.... Jag kände hur det lixom knöt sig i magen där jag stod med de minimala plaggen, som säkert var 4 strl för små, men sa att visst, jag provar dem hemma.....
Bara de med övervikt förstår hur det verkligen känns i såna situationer. Fy sjutton.
Men men, jag hade lite andra lösningar på kläder hemma och lämnade in de fina pyttekläderna innan jobbet och mumlade lite tyst till chefen att "jag kommer nog i dem sen efter att jag gjort operationen"..

OM jag får fler uppdrag för Lindt så är såklart mitt mål att kunna knäppa de fina guldknapparna på rätt sätt och slippa stå och försöka dölja att det kanske glipar lite här och var.

Och kanske nån gång nästa år.... så passar de snygga, minimala serveringskläderna även på mig ! Fast de var de största de hade och övrig personal säkert har strl 38/40 i sina....

Idag fick jag iaf på mig en svart snygg tunika från min "jag kommernogidennångångförjagskajubantasåjagköperdenfastdenärförliten" kollektion- Gutt !!
Ett steg i taget, tåålamod !

Gokväll
Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0