kramp.... AJ !!

2 timmar efter lunch gick C och jag ut på balkongen.
Det var så soligt och skönt och vi satte oss där och började skeda i oss vår proteindryck.. Då plötsligt "högg" det till i vänstersidan, precis under revbenen och det gjorde bara mer och mer ont. Till sist kom tårarna och jag kunde knappt andas. SSK Jakob kom snabbt och vi tog oss till salen så jag fick lägga mig. Smärtan var olidlig.Det kom in mycket folk och de tog ekg, satte ny nål och jag fick smärtstillande direkt i låret. Efter en stund, som kändes som en evighet så släppte smärtan och pulsen gick ner. Tack gode gud att jag inte var hemna när detta hände !! Anyway. Det lugnade ner sig och jag bara låg helt matt på sängen efteråt. Ska inte äta nåt mer idag, får dras med droppställningen istället. Imorrn ska de ta nya prover, å så får ja förhoppningsvis börja äta igen.
Min rumskompis C åkte hem vid halv fyra. Tomt blev det :-( Johnas , Sara och Elias skulle komma och hälsa på ikväll och förhoppningsvis ta med mig hem.... Nu blev det inte så, tyvärr. Jag ringde honom och sa att det kanske var bäst att de inte kom heller, då jag dels är så trött + att jag har syrgas i näsan och dropp....inte så kul för barnen att se kanske. Bättre att få hem mamma imorrn när hon förhoppningsvis är piggpiggelin igen !!!

Avslutar med en stor eloge till personalen här på kirurgvårdsavdelningen !!

Nu ska jag spela lite WF, å sen ta en promenix med droppställningen ;-)

Trevlig kväll
Eva

Kommentarer
Postat av: Ulrica Widesdotter

Hoppas det bara var ngt tillfälligt: Kram

Svar: Jo det gick över sen tack och lov ! Tack min goa gamla unga fröken <3
Eva Pålsson

2012-09-14 @ 11:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0