Idag har jag varit duktig !!

När mina änglar kom hem från skolan så hade jag fixat gott mellis till dom. De fick grillade kycklingklubbor och paprikastavar ;) Det var uppskattat ! Sen bakade vi bullar. Sara ville ha vaniljbullar och Elias kanelbullar, så vi gjorde hälften av varje. De var jätteduktiga ;)
Sen hade vi bullfika (hihi), jaa, inte jag då, jag var inte ens sugen, faktiskt ! Men det luktade så gott i hela huset !
När jag senare skulle frysa ner bullarna så insåg jag att frysen full med både is och en massa gammalt som behövde slängas..... så då hjälptes vi åt att frosta av den ! Det tog rätt lång tid kan jag säga !
(Efter det kunde jag ha ringt till OKG och sagt att de kunde stänga av reservkärnkraftverket OCH till E.ON och förberett dem på en drastisk sänkning av kommande elräkningar !!)
 
Idag ringde min chef (på mitt jobb i omsorgen) och undrade hur det hade gått och hur jag mår . Det uppskattades !
Min andra chef "Hulda" ringde kvällen innan jag skulle läggas in OCH har sen hört av sig flera gånger efteråt !! Man blir såå glad när människor i ens närhet bryr sig :)
Det är så kul med facebook, för där kan man verkligen få stöd och uppmuntran i olika situationer.
Och lika kul är det ju att kunna GE stöd och uppmuntran till de man själv tycker om och uppskattar !!!
Jag har hittat en GBP grupp i Kalmar län, på facebook och vi ska faktiskt träffas i Kalmar nästa helg :)
Den gruppen är till för de som vill/tänker/ska/har gjort en gastric bypass. Det ska bli såå kul och intressant att träffa dem och kunna dela erfarenheter med varann och kanske uppmuntra de som har op framför sig !
 
Jag är så glad och tacksam varje dag för att jag fått möjligheten att göra detta och jag kommer kämpa, kämpa och kämpa för att nå dit jag vill ! Jag är redan jättenöjd över att jag mår så bra och för de kilon jag gått ner hittills :)
 
Idag åt jag lax och rotmos ... kul kombo, men jag var faktiskt sugen på rotmos idag oxå ! Det gick iaf bra. Jag åt lite mer än en halv sån där portionsbit lax.
Igår förresten... när jag åt köttkorv, så var det inte gott alls :( Åt bara upp rotmoset. Vet ej om det berodde på korvsorten eller om jag bara ändrat smak ? Jaja, ingen större förlust egentligen.
 
Imorrn ska jag testa ett recept med "isterbandsås" och potatis. Utvärdering kommer.
Övriga måltider består oftast av yoggi, välling, lättkräm + lite mjölk, nån shake ibland osv..
Det blir lätt att man fastnar i vissa hjulspår och äter lite samma varje dag, men det måste man ju, då det går åt så lite varje gång. Det är absolut lättast när man är hemma, men jag försöker träna på vad jag kan ha med mig när jag åker iväg nånstans, alt köpa när jag är ute. För det ÄR onekligen efterhängset att äta i princip varannan timme !!
 
Imorgon har jag ÄNTLIGEN fått tid att ta bort agrafferna på op-såren. Underbart !! De kliar och kroppen försöker verkligen stöta bort de där obehagliga klämmorna . Tror jag ska ta före/efterbilder på mina små op-ärr ;)
 
Idag har jag verkligen saknat mina goa underbara älskade döttrar, Johanna och Ida, som flyttade till sin pappa i augusti (efter 12 år hos mig). De kommer hem på helgerna och så, men när man är van att alltid ha dem så blir det en enorm omställning !! Men jag får inte vara självisk utan se det som en härlig tid för deras pappa att få rå om dem. Men mammahjärtat blöder emellanåt. De är 16 och 13 år och jag älskar dem så otroligt, precis som de övriga tre  juvelerna ;)
 
Jaja, alla är friska och jag blir gladare och piggare varje dag så allt kan bara bli bättre !!!!
 
Love life
Eva
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0