Fredagsmys !

Å så var det fredag, igen !
Veckorna går så snabbt, känns som det var häromdan som Elias och jag var nere och köpte lite fredagsmys.
För det är viktigt. Heligt ! Det ska vara mys på fredagskvällar. Punkt. Och inte vilket mys som helst. Popcorn, ostbollar (helst), morotsstavar, gurkstavar och vitlöksdipp ! Sen läsk såklart. Enda dagen i veckan det får förtäras, om det inte är kalas eller så. Sen ska det vara tända ljus, trängsel i soffan och tjafs om var popcornskålen ska stå.
Det rådde jag dock bot på förra fredan, då de helt sonika fick vars en mindre skål med just popcorn. Löst, lugnt å skönt. Ikväll tänkte jag smita ifrån myset och åka till Oskarshamn, där Elin spelar sin första match i div 2 i innebandyn. Det är så spännande och kul att se innebandymatcher tycker jag ! Det går fort och händer nåt hela tiden. Mina 3 äldsta döttrar spelar innebandy alla 3, å Johanna är målvakt ;) Alla 3 är dessutom bäst, såklart, om man frågar deras mamma !!
Nyss skrev jag en lista på vad jag ska packa ner inför resan till Hufvudstaden imorrn. Det är ju inte så ofta precis som jag åker iväg på äventyr med övernattning å allt !
 
Idag provade jag ett par av alla snygga leggings som legat orörda och för små i byrån. De passade bra, var t.o.m liite stora i midjan. Jösses !! Sen tog jag på mig min enda kjol, som jag haft senaste året. Den satt plötsligt vääldigt löst, nästan så den skulle glida ner om jag skulle hoppa och skutta omkring här som en tok...... Nu kommer det ju inte hända då, men jag njöt lite av känslan :)
 
Så det får nog bli kjol och leggings som reskläder imorrn. Inget som sitter åt på "5 timmar i buss resan". Skönt !
 
Nu ska jag gå ut å köra lite traktor, så bonne jag är ;)
Hästarna äter som.... jaa, som hästar, så det är dax att ställa ut en ny bal med hösilage.
 
Mys mys
Eva
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0