Avocadosoppa och träningsvärk!

God kväll ;-)
Idag gjorde jag en snabb, god och superenkel soppa. Hittade receptet i boken av Marie Odin. Följde ungefär det receptet... Jag hade i : 2 avocado, 6 dl grönsaksbuljong (alpnaerings) och citronpeppar. Mixade allt med stavmixern - klart på fem minuter ;-) Det lär räcka till 4-5 måltider.
Å så var det träningsvärken då... Jag cyklade ju hem till min chef/vän igår och det är 5km dit, på grusväg,! Dit gick jättebra, men hem några timmar senare var ganska trögt sista kilometern. Klev faktiskt av cykeln och gick upp för den sista uppförsbacken. Hade det varit för ett halvår sedan så hade jag behövt ta bricanyl när jag cyklade.... Men igår kände jag inte av någon astma alls! !! Underbart ;-)

Summan av kardemumman blev dock träningsvärk i sidorna.. Men whatever!
Vi har ingen våg här hemma. Vill faktiskt ha en nu. Innan ville jag inteväga mig alls, mådde bara dåligt och levde i förnekelse. Jag har inte tagit några mått på kroppen heller. Vill inte veta. Vill bara se och känna resultat och må bättre! !

Och visst mår jag bättre, redan såå mycket bättre. Allt är lättare att göra. Ta på mig skorna, resa mig ur soffan, stiga i och ur bilen, promenera...listan blir längre eftersom, and I love it! ! Tänk när man kan sitta i frisörstolen utan att ha ångest för att den kanske inte orkar "åka upp" och skämmas när den sänks ner snabbt med en duns. När man kan sätta sig varsomhelst utan att fundera på om man får plats i stolen, om man kommer "välla ut" på sidorna eller kommer sitta jätte obekvämt då armstöden skär in i låren... När man kan se fram emot att prova ut arbetskläder istället för att inse att det knappt finns/ inte finns nåt man kommer i. När man inte hela tiden behöver dra i kläderna för att inte valkar och generande kroppsdelar ska synas. När man inte skäms då man träffar någon man inte sett på jättelänge som antagligen blir förvånad av hur stor man har blivit..... Herregud, listan kan bli sååå lång. Allt man som överviktig tampas med varje dag. Things can only get better! !
Ikväll var jag på föräldramöte. Skolsköterskan var med och berättade lite om kommande vaccinationer m.m. Sen bjöd Saras gulliga fröken på vindruvor och en skål med dumlekolor, rollo och geishachoklad.... Jag skickade dem vidare där jag satt och skedade in slät jordgubbsyoggi, lite i smyg. JAG BLEV VERKLIGEN INTE ETT DUGG SUGEN PÅ NÅGOT AV DET! ! På riktigt. För ett halvår sedan hade jag försökt roffa åt mig så många godisar som möjligt. I feel good ;-)

Idag handlade jag hem kokt köttkorv och rotmos. Ser fram emot att premiärmumsa på dessa delikatesser på måndag!

Imorrn ska jag åka ner till mamma och pappa och väga mig, spännande.
Hej hopp under filten
Eva

Kommentarer
Postat av: Jenny

Eva!! <3

Svar: Jenny !!! Vem av alla Jenny jag känner ?
Eva Pålsson

2012-09-20 @ 09:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0