Å regnet det bara öser ner..

Härliga höst ! Regnet ingår lixom. Inte lika fullt härlig morgon i morse... Jag vill inte ha päron, jag vill ha morötter, i den däär burken... Den bananen tänker inte jag ta med mig, den är ju helt rutten (syftar på en ytterst liten brun prick på skalet). Vaaaaarför måste jag ha gummistövlar gnäller 6-åringen ! Men titta ut då lille vän - vill du ha shorts, t-shirt och foppatofflor idag eller ? Jaa, för det kanske slutar regna sen... Bredvid står Sara 8 år och hävdar att hon inte har en aaaaning om var hennes regnjacka är (den som jag försökte få på henne förra veckan och som nu är spårlöst försvunnen ??)... Får ta fram impregneringssprayet och dra på några lager på en vanlig jacka. Tror du jag vill ha den här jackan nu ??? Den stinker ju ! Har du några regnbyxor på fritids ? Jaaa! Tar det som ett nej och skickar med ett par som hon sliter åt sig så hon nästan far över räcket på trappen..
Åååååh pust stånk stön (räkna till 10 upprepade gånger) . GÅÅÅ ut nu, taxin kommer (tack och lov). Heej då, ha en bra dag ;)
Njuter av en kopp te framför nyhetsmorgon i det underbara luuuugnet !!!!
Idag ska jag träffa mina kollegor ;) Äntligen ! Vi ska ses på lilla bageriet på torget. Myys <3 Saknar dem minsann !

När mina små morgonänglar kommer hem så ska vi baka bullar !
Jag ska försöka lägga in lite bilder på bloggen... ska höra med min datatekniska dotter ikväll ;)

Enjoy life
Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0