6 timmar kvar !

Dricker chokladshake, kaffe och vatten, vatten vatten. Fjärde påsen för idag. Nu ser jag äntligen ett slut på den här dieten, som trots allt har gått jättebra. Tänk vad man kan genomlida om man bara är 100 % pepp på det !! Tyckte det kliade som sjutton i håret i morse..... kan ju inte ligga på operationsbordet med eventuella löss i håret, så jag skickade ner gubben till apoteket 09.00 å köpa lusmedel till mig. Jag tänker åka buss in till Kalmar ikväll. Såg på förpackningen att medlet ska sitta i minst 8 timmar.... Ojoj, kan skölja ur det tidigast 17.30. Bussen går 18.40 så det klaffade ju fint ! Har inte packat ännu. Vad ska man ha med typ ? Läste att det finns WiFi där, så jag överlever nog ;) Wordfeud, Ruzzle och Facebook får underhålla mig. Tog på mig en gammal tunika idag. Den är jättestor.... :) Kläder är ett helt kapitel. Innan jag fick mitt första barn för 18 år sedan tyckte jag det var kul att köpa kläder till mig själv. Sen dess har inte den känslan kommit tillbaka. Begränsad. Hatar det. Ångest då någon är med i affären, handlar helst själv, å då bara om man måste ha något nytt. Generous, XLNT, BiB (Big is beautiful)..... Fy f-n. Tråkiga tantkläder - inget är JAG :( Jag vill ha jeans, snygga jeans, köpta i en vanlig affär, och snygga toppar, insvängda tunikor och sköna tröjor. Jag vill kunna se ett plagg och bara tänka - det ska jag ha.... inte - kommer jag i det ?? Jag har 5 underbara barn <3 Dem har jag gömt mig bakom i 18 år . Älskat att köpa kläder till, älskar fortfarande, även om min son bara vill ha tröjor med häftiga coola tryck på och yngsta dottern bara vill ha klänningar/tunikor och tights/leggings fast jag tycker hon är såå fin i jeans ;) Jag har köpt hem välling. Vuxenvälling. Familjevälling. GodMorgonvälling ! Jag tycker det är såå gott och läste till min förtjusning att det är perfekt föda första veckorna efter op då det är flytande kost som gäller !! Undrar vad det blir för flytande kost på sjukhuset ikväll och imorrn ?? Inget kan vara värre än Nutrilett....eller ? Just det ! Jag måste packa min kudde. Förra gången jag låg på sjukhus kommer jag ihåg hur jag verkligen saknade den. Min kudde är en sån där anatomisk, som är jätteskön när man ligger på sidan och sover. Jag fick den i födelsedagspresent för några år sedan av världens bästa mamma, alltså min mamma <3 Nervös... jag tror minsann jag börjar bli det. Det pirrar lite i magen ! Har gått igenom alla scenarion.... om man ej vaknar upp ur narkosen.... om nåt går fel... What are words if you really don´t mean them when you say them. Ska jag ringa runt till alla och påminna om att jag älskar dem.... Asch ! Klart det går bra ! Jag är en obotlig optimist, and I love it ! Always look on the.... Love Monty Python as well !!!!!! Imorrnkväll ska jag se premiären av bonde söker fru. På sjukhuset. En ny erfarenhet. Jag hoppas jag är piggelin då :) Hihi, kommer ihåg fotbolls VM/EM ? 1994. Jag låg på Visby BB och hade fått min älskade förstfödda unge <3 . Hon var sötast på BB såklart och skrek minst ! Hon sov så sött i sin plastvagn,fast jag skrek, där vi satt ensamma i TV-rummet på den oerhört omoderna avdelningen där övriga tråkiga mammor låg till sängs mest hela tiden, 4 och 4 på sal. Det var ju superspännande matcher och då är det svårt att vara tyst ! Jag fick hemlängtan den kvällen oxå, då det stod MÖNSTERÅS på den enda svenska flaggan i publiken ! Tänk att hon 18 år senare går sista året på gymnasiet och har jobbat heela sommaren i äldreomsorgen och är mammas stolthet, fortfarande ! Hon var säkert sötast på hela avdelningen och skrek minst även där ;) Nu ska jag packa. Får bli ett par mjuka brallor iaf, så inte min stackars sargade mage får ont på vägen hem. Torsdag eller fredag ? Det är frågan.... Kram Eva

Kommentarer
Postat av: Susanna

Bra kämpat. Om det är något du undrar över så kan du alltid prata med min gubbe som gjorde denna op för snart 2 år sedan

2012-09-11 @ 19:37:25
Postat av: Tomas Gustafsson

Lycka till!
Gjorde min op 18/1-11 och har i dagarna gått ner 60kg. Väger idag 90kg och har fått byta kläder några ggr på vägen. Men der är ju ett angenämt bekymmer... :-) Der är ju kul att handla kläder nu.
Men tänk på att resan hit går inte av sig själv efter detta. Det krävs fortfarande självdiseplin och hårt arbete så det är ingen genväg som många tror... Andra kommer även se ner på en och anse att vi har "fuskat". Dom förstår inte att det ligger mycket jobb bakom med.
Lycka till nu.
/ Tomas

Svar: Tack snälla ! Ja det är mycket arbete som väntar men jag är pepp :-)Hälsa Susanna
Eva Pålsson

2012-09-11 @ 21:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0