6 dagar har gått !!

Hej ! "Har inte haft tid" att blogga då jag har fullt upp med att dricka/äta/dricka ... och mår toppen ;) Jag har gjort ett schema som ser ut såhär ungefär : * frukost behepan, mitt val kvinna, calcichew, omeprazol. * dricka * mellis * dricka * lunch * dricka * mellis * dricka * middag * dricka * kvällsmat mitt val kvinna, innohep spruta, calcichew * dricka Så ser dagarna ut och det är ju flytande kost som gäller i en vecka till. Sen bockar jag av efterhand, annars glömmer jag bort hur mycket jag druckit. Jag tar detta på djupaste allvar, är så tacksam att jag fått göra operationen och tänker inte frångå några förhållningsregler från läkarna i Kalmar ! Häromdan köpte jag hem lite barnmat/fruktpureer. Det finns ju faktiskt en hel del som är helt okej ;) Bra att ha med sig när man är på vift och perfekt med sånt som ej behöver förvaras i kyl ! Igår lagade jag broccoli/blomkål/morotsgratäng med bacon och good ost i, till familjen. När de mumsade i sig den så kom jag på att jag kunde mixa den och spä med mjölk, vilket jag gjorde och fick en jättegod soppa :) Har varit sugen på curry i flera dagar så det hade jag i oxå och det blev kanon. Igårkväll var jag på körövning. Det var så kul !! Många kom fram och tyckte att jag såg så pigg ut och att det verkligen syns att jag gått ner i vikt !!!! Yes !! Tack snälla <3 Igår morse kände jag mig som Madicken när hon säger "Idag känner jag livet i mig" ! Fick ett ryck och fick snabbt ihop en stoor svart sopsäck full med stora gamla hemska kläder som jag aldrig vill se mer. Plockade om i garderoben och ser fram emot att så småningom fylla den med kläder som jag valt själv, som är snygga och som jag köpt för att jag ville ha dem, inte för att de var de enda jag kom i .. Jag har jättemånga snygga strumpbyxor som jag köpt och sen inte fått på mig.. Jag älskar både manchester och jeanskjolar, så till vintern hoppas jag hitta nån snygg kjol till alla mina strumpbyxor :) Nästa helg ska vi i kören åka till Stockholm. Vi ska bo på hotell och gå ut och äta å shoppa...... Å SÅ DET BÄSTA AV ALLT : Vi ska gå och se DIRTY DANCING !!!!!!!!!! Jag har aldrig varit på nån stor musikal och ser verkligen fram emot det !! MEN, det kommer krävas stoor planering kring mat och dryck känner jag. Här hemma kan jag ha full koll, men där uppe kommer vi ju vara ute på vift mest hela tiden.. Krävs planering ! Jag äter purekost då, så när vi går ut och äter kan jag äta potatismos och kanske lite fisk iaf ;) Jaja, jag ska skissa på ett matschema den helgen och vara väl förberedd. Det här med illamående är något jag fasat för, men inte har kännt av alls efter op, än så länge ! Det enda jag känt av efter att jag ätit, är häromkvällen då jag satt och sippade på min mugg välling och till sist insåg att jag fått i mig allt, dvs 2 dl.... Inte bra tänkte jag och blev sen väääldigt trött och lite kallsvettig. La mig ner i soffan direkt och somnade till i 10 minuter. Efter det kändes det bra igen. MAX 1½ dl är det som gäller än så länge ! Jag blir lika förvånad varje dag över att jag inte är sugen på någonting direkt. När det börjar närma sig en måltid så knorrar det lite i magen och jag känner att det är dax att äta något, men har inget sug efter något speciellt !? När jag rotade i garderoben igår hittade jag en gömd ask med Salta katten ;) Jag ÄLSKAR verkligen lakrits, t.o.m mer än choklad. Men jag var inte ett dugg sugen på att öppna den och smaka. Konstigt. Skönt men konstigt ! Just det, skulle ju skriva om KAFFE !! Jag har inte druckit kaffe på en vecka nu och funderar på att sluta med det, som jag innan op tyckte var ljuvligt gott och ett måste efter maten. Provade några teskedar dagen efter op men då var det inte gott. Testade igen 4 dagar efter op och då var det såå beskt och hemskt ! Satt verkligen och "ruggade" när jag svalde det. Vad tycker ni ? Det är väl ett kanonläge att sluta med det där giftet som ändå inte är bra för magen ?! Jag älskar ju te och dricker 2 muggar om dagen, det kan ju räcka med det ! Det kliar och kliar på op-såren och de där clipsen vill man ju bara bli av med ! Ska boka tid hos distriktan på fredag för borttagning. I morse drack jag välling till frukost och jag måste säga att jag verkligen älskar det ! Det är som bomull att svälja och det känns så bra i magen efteråt. Skulle kunna dricka det till alla måltider, men omväxling förnöjer iofs. På sjukhuset hade de fullkornsvälling som var osötad, men jag har vanlig "gomorronvälling" somm innehåller lite ssocker. Lyx ;) Nehe, nu ska jag masa mig ur soffan och snart ta en cykeltur ! till min underbara chef och vän Magdalena (som jag jobbar extra hos, i hennes fantastiska gårdsbutik som heter "Huldas i Harrstorp") !! Väl värd ett besök. Perfekt utflyktsmål nån lördag nu i höst, det är öppet 10-14 på lördagar ! www.huldasiharrstorp.se Ha det gott ! Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0