Trötter trötter

Om uttagningen till "hur trött kan man bli" vore ikväll så skulle jag vinna ! Jag är helt slut alltså. Ibland önskar man att man kom hem till ett tomt hus. Hur illa det än låter. Men när man har jobbat med människor i 24 timmar på en helg, så vill man bara vara ifred och varva ner. Så är det för mif iaf.
Det är så mysigt när 2 nyduschade godingar kommer springande till hallen, så fort man öppnar ytterdörren och utropar att "du är min BÄSTA mamma" !!! Sen vill de berätta allt de gjort i helgen och helst gosa i sängen en stund...... Å det vill man ju, det oxå... Samtidigt vill man slänga av sig jobbkläderna, sno in sig i fleecemorgonrocken och gosa upp sig i soffan med en mugg te och vara ifred. Det fick bli både och ikväll. Men inte morgonrocken, då Elin behövde skjuts ner till Mormor & Morfar, direkt efter Solsidan... för hon ska på praktik i O-hamn imorrn bitti.. Så vi gav oss ut i regnet, igen, å körde ner i dimman.
Nåväl, NU sitter jag här med mitt te och myser. Gott !

I ett tidigare inlägg skrev jag om det (fd) tråkiga ämnet arbetskläder. Det har alltid varit såå jobbigt att genomlida det, samtidigt som många kollegor väljer och vrakar bland alla normalstorleksplagg och fritt står och provar, helt ohämmat.
Jag har kläder som jag inte kommit i tidigare. Som jag beställt på vinst och förlust och sen insett att jag ej kan ha. Trots att killen som säljer kläderna hävdat att jag kan ha dem, efter att ha granskat mig,....
Alla dom kläderna kan jag plötsligt ha !!!!!!!!
Till och med jeansen med låg midja, som jag bara fick upp på halva låren förut !
I våras, när jag fått besked att jag skulle få göra operationen, så beställde jag (i mina ögon) väldigt små storlekar på de nya arb.kläderna. Jag gick undan och skrev i min lapp, rädd att få kommentarer. Jag beställde strl M i en fleecejacka och en jobbtunika/rock. Har inte haft den strl sen jag var 16 år...typ.
Idag vågade jag prova dom. De var tighta, men JAG FICK PÅ MIG DOM !!!!!! Fatta känslan. Ändå förstår jag inte att jag blivit mindre. När jag ser mig i spegeln så ser jag bara stora Eva med ett bmi på 42. Hoppas det går att inse det så småningom.

Imorrn blir det en låångpromenad ! Har inte gått nåt i helgen.
Sen ska jag tvätta, tvätta å tvätta. På kvällen är detr körövning och på tisdag är första repetitionen med Mönsteråskören :) !!!!!

Idag har Elias och Sara varit på Öland, hos min syster m. fam.
Hon har skrivit en egen musikal !! och de har tidigare spelat upp den i Mörbylånga, å då var mina små med !
Idag var första övningen inför ATT DE SKA SPELA UPP DEN I STOCKHOLM I NOVEMBER !! Såå kul ! Så, det blir en weekend in tha hufvudstad soon again. Herrejösses, jag som bara varit där typ 2 ggr tidigare i mitt liv, å så smäller jag till med 2 ggr bara nu i höst !
So, you can call me a vagabond now ;)

Ikväll planerade vi även in en tjejfest hos Cissi på lördag ! Kanske dra in till Kalmar och bowla eller nåt.... Det ska bli skitkul !

En sockerbagare, hen bor i staden....
Eva

Kommentarer
Postat av: Din dotter

Glömt bort att vi ska till tingsryd på lördag, eller?!

Svar: Neej då ! Men vi kommer väl hem från Tingsryd, eller ? ;) Puss <3
Eva Pålsson

2012-10-14 @ 21:59:01
URL: http://Elinlinnealjunggren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0