Stavgång och älgjakt

... är en dålig kombination ! Speciellt om det är en förstagångenmedstavarpromenerare och det är en grusväg..
Jag vet, för jag testade nyss. Det är helt underbart väder ute och vi har många härliga små skogsvägar i närheten. Mina nya stavar stod så fint ihopmekade i hallen och bara väntade på att få sprätta grus och småsten omkring sig ! Så, jag snodde in händerna i tillhörande handledsband, satte på Spotify i lurarna och gav mig ut. Hrmm.. vilket håll ska jag ta idag ?? Tror jag testar en ny runda, upp mot "hallonstället" som vi döpt det till. Efter bara ca 600 meter fick jag in nån slags teknik med stavarna samtidigt som jag insåg att gäddhänget fick sig en omgång...och att om jag hade haft skidor och snö under mig så hade jag antagligen varit uppe i 40 km i timmen..typ !!
DÅ slog det mig att, ja just det...det är ju älgjakt !
Sablar.. Å här går jag och låter som en hel flock älgar/vildsvin som kommer i galopp i gruset...
Vände hastigt och tänkte atg jag kan ju åka ner till M-ås å promenera bland husen och allt folk istället. Inte för att risken att bli skjuten kanske är så mycket mindre där, men man slipper arga jägare som man förstört jaktlyckan för i alla fall ;-)

Vi hörs ikväll
Eva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0