Saknar !

Idag när jag skulle till jobbet tänkte jag svänga in på Netto och handla lite frukt och tuggummi. Hade som vanligt inga tidsmarginaler, knappt.. Men, jag plockade snabbt ihop det jag skulle ha och gick mot kassan... Där var det typ 8 pers i varje kö, å de hade myycket varor allihop... Jag hade ingen klocka och mobilen var i bilen.
När jag stod där i kön så hörde jag plötsligt en bekant stämma bakom mig. Där stod min allra äldsta och bästa vän Annicas mamma Ewa och syster Linda. Kul att se dem ! Hann bara hälsa och fråga vad klockan var och säga att det var kul att ses, lägga frukten i godishyllan och sicksacka mig ut genom kassan, utan frukt :(
Då slog det mig att jag VERKLIGEN saknar Annica. Min Annica. Min bästa vän som jag alltid kunnat prata med om allt. Som jag verkligen innerligt tycker såå mycket om.
Vi ses jättesällan. Hörs jättesällan. Ååååh. Varför blir det så ? MAn vill ju ha regelbunden kontakt med alla nära och kära, ju !
Visst, det är ju så att man är lite periodare. Det säger min mamma oxå ! Hon har många väninnor, har alltid haft, men de ses mer eller mindre i perioder. Precis som Annica och jag.
Det bästa av allt är att när vi väl ses, då är det som om vi sågs förra veckan oxå....
Jag ska ta mig i kragen och höra av mig till henne och bestämma tid och plats, inte bara " vi hörs". Kram till dig Annica <3

Imorrn ska vi åka till Tingsryd. 15 mil genom skogen, ner till landet långt långt borta, där kaffet kostar 1.50 :- och en hamburgertallrik med dricka kostar typ 40 :- . Där häst/hundfolk fyndar i ridsportsbutiken och där ridklubben har en suverän anläggning och trevlig personal. Där gubbarna utanför varuhuset pratar med uuunderbar dialekt som man knappt fattar ! Underbart :)
Elin och Paddington ska tävla i hoppning ! Det är så kul och vi njuter av de sista tävlingarna nu, oavsett väder å vind, då de tävlar sitt sista år ihop. Man får bara tävla ponny till och med året ut när man fyller 18.
Jag hoppas dock att de har bra tempo på tävlingen, för jag vill gärna hinna hem till musikcafeet kl 17 där vi i vår kör ska sjunga.

Sara sover hos kompis inatt. Elin är på innebandymatch i Sävsjö och kommer ej hem förrän seent .... Elias sover och sambon är ute med hundarna. Ovanligt fredagsmys minsann !
Det blir tidig sänggång ikväll, för vi ska ÅKA hemifrån kl 06.00 imörrn !
Jag har iaf förberett matsäck och laddat videokameran.

Trevlig kväll
Eva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0