psalmbok, hopptävling, vårtbitare, vägglöss å så en råtta i bilen !

Åh vilken söndag !
Grundade i sängen med mina små gos. Sen var det snabba ryck. Dusch, frulle, packa ner böcker och noter till dagens uppdrag i kyrkan. jag har gått med i gudstjänstgruppen som hjälper till på högmässor m.m. så idag skulle jag fixa epistelläsningen. Hrmm hrmm, det gick bra, faktiskt ! Sången gick oxå bra idag.... jaa, allt gick såå bra.... fram tills att prästen sa det sista och vi skulle gå ut. Jag stod längst ut i kören (då jag skulle gå ifrån och läsa), alltså närmast Alf (som vår prälle heter). DÅ ! tappade jag min psalmbok... som, i en båge flög den i riktning mot Alf, å slog i golvet med en duns. Det dunsar rätt bra i en för övrigt tyst kyrka.... Bra Eva, bra.
Mina proffsiga kollegor i kören höll sig för skratt (de bara guppade lite tyst och såg glada ut). Alf fortsatte som om inget hänt. Jag försökte tänka på fågelskåderi, samtidigt som rouget jag pudrade på kinderna innan jag åkte, kändes väldigt onödigt... MEN! På tredje raden framifrån så satt det ett gäng konfirmander, som tidigare hade sett väldigt bleka och tonårssöndagsmorgontrötta och DE KUNDE INTE HÅLLA SIG FÖR SKRATT !!! :) Jaja, alltid kul att underhålla tycker ju jag, så jag bjuder på det !

Sen fick jag bråttom, då Elin skickat ett sms om att vi behövde åka hemifrån, till tävlingen, typ... nyss ! Full fart hemåt. In å byta finikyrkankläderna mot bekvämapåhopptävlingkläder och sen iväg.
Å det gick så bra idag. Riktigt kanon ! Paddington hoppade skitbra ! och Elin skötte sig bra ;) De slutade med en andraplats och så fick Elin ett specialpris, med motiveringen " för att Elin alltid är positiv på tävlingar, älskar sin ponny och glädjs åt framgångar oavsett resultat ! Stolt mamma å de då :)

Tyvärr kunde vi inte stanna kvar och se Bätteropps lag tävla i div 2, för Sara skulle på kalas kl 16, så vi begav oss hem.

När hästar och familj var utfodrade så tog jag en promenix. Inte entimmesrundan, men nästan upp till ridskolan och tillbaka iaf. Det var så skönt i kvällssolen ! Men alltså. Det är den 7 oktober idag. Inga mygg, inga knott eller flugor. En och annan fästing på katterna fortfarande.... men vårtbitare ! Herregud ! Varför finns dom ännu ? Som tur var, så var de 2 ! superduperäckliga vårtbitare jag såg, redan döda... men ändå. Jag hade bara tur som inte fick en sån där äcklig grön sak upphoppande på mig .. Usch vad avskyvärda dom är. Jag erkänner. Jag ÄR rädd för dom.

Anyway. Duschade trötta barn. Slängde in en tvätt, å sen slängde jag mig i soffan för den efterlängtade premiären av Solsidan ! I love it ! Underbara Mickan med sin kommentar om lapparna i skolan om löss :)
- Bor vi i Zambia eller Saltsjöbaden liksom !!

När lugnet hade infunnit sig och soffan blivit lagom uppvärmd... Då kommer Elin in och skriker att "det var en råtta i din bil Mamma" !!!!
Eller hur !? Svarade jag , men såg sen på henne att det stämde... Men herregud, hur kunde den komma in i bilen ??? I min bil. Skit oxå !
På med skorna och upp till stallet. Mörkt. Kiss kiss kiss, Seeeessan. Kooom Sessan ! Tänder upp i stallet och en råttjägare av hög rang blinkar mot mig, bländad av lysrören.. Kooomsi komsi, din söndagsstek väntar på dig i bilen ;)
..... när sen Sessan hade suttit i framsätet i 10 minuter och tittat ut på mig med en blick som sa "varför, varför ska jag vara här, typ" så gick vi in å gosade lite, å så fick sambon rigga en råttfälla istället.
Såå, imorrn får jag väl ta en titt om det lilla kräket är i fällan.

Inser att det varit en hel del djur idag. Mest otrevliga.

Helgen har iaf varit kanon ! Jag har mått bra. Maten har gått bra. Motionerat bra. Kläder har blivit stora och jag har träffat mina barn !

Gött mos
Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0