Positiv energi de lux !!

Hej på er !
Idag har samlat på mig massor av positiv energi, minsann :)
Började morgonen med mys i sängen med mina små troll <3
Efter frukosten så snofsade jag till mig lite och begav mig till Centralskolan där Ingegerd hade audition till Mönsteråskören i Körslaget ! Jag var knappt nervös alls, faktiskt. Tänkte bara att det får bära eller brista, jag gör så gott jag kan. Då jag inte kom på nån annan bra låt att köra så blev det min gamla favorit "You´re the inspiration" med Chicago. I love it ! Ingegerd kompade lite på pianot till, å då kändes det inte alls jobbigt ! Föreställde mig innan att jag skulle stå rakt upp och ner framför henne och sjunga i ett helt tyst rum... Det svajade kanske lite i början, men artade sig på slutet ! Sen fick jag sjunga delar av två andra låtar som kanske kommer vara med på körslaget. Skulle sjunga altstämman efter noter och det gick rätt bra. Jag är ju en gehörsmänninska in i märgen, så vi sjöng stämman ihop en gång, sen tog jag den själv. Gick bra, tror jag ! Svårt att veta hur mycket man ska ta i oxå... jag kan minsann kruta på om jag vill, men gick ut rätt försiktigt... får se hur det går.... Det var mååånga som hade sökt, sa Ingegerd, å hon behöver 6 st altar..... bara 6 st... Jaja, jag hoppas VERKLIGEN att jag kommer med ! Vilken boost för självförtroendet det vore :)

Sen, direkt efter audition så begav jag mig till Kalmar för att träffa ett härligt gäng som oxå har gjort en Gastric bypass. Vi ses på Kullzenska en gång i månaden och det var jättetrevligt och intressant !

Efter det så blev det inte stan som jag först tänkt, utan jag åkte till Blomstermåla och såg på Johannas seriepremiärmatch i innebandyn. Min stjärna som ju är målvakt, verkligen storspelade! Släppte bara in 3 mål, räddade många och blev "matchens lirare" !! Klart det, hon är ju bäst <3 Jag fick en stoor kram och sen drog jag vidare hemåt.
När jag ändå var ute och for så svängde jag in i köpingen och gick en runda på höstmarknaden. Underbart väder och mycket folk !
Jag träffade rätt många som direkt påpekade att det verkligen syns att jag gått ner i vikt ! Det är såå kul ! Tack min bästa Tina <3
Å så fick jag träffa mitt lilla hjärtegull Ida ! Tänk va, så stora å självständiga barnen blir... bara sådär.... de var ju små nyss..... Ida var 4 år typ nyss.... nu är hon 13 år och går omkring med kompisar på marknaden och handlar kläder, själv..... Min fina Ida. Jag älskar henne så !
Elin mitt stora hjärta är i Växjö och spelar match idag. Hoppas det går bra ! Hon är nykär och livet leker :) Kommer ihåg känslan !

Nu när jag landade hemma, så var ingen hemma.... hur ofta händer det lixom... Sara är på kalas i O-hamn och sambon å Elias är ute på vift ! Så, jag fick lite tid att blogga och dricka ett glas mjölk, men sen blir det gympadojjor på och en powerwalk in the wood ! SEN får det bli kväller och vänta in la familia för lite lördagsmys !

Det var länge sen jag mådde så här bra !

Love life
Eva

Kommentarer
Postat av: cissi

Underbar kvällsläsning att läsa din blogg vännen! Håller tummen att du blir utvald! Själv har mitt liv startat om på nytt idag. Boar in mig i nya lyan, i min nya säng, min nya soffa och nya ljud :) har min ena tronföljare som sängkamrat som är pälsig och snarkar gott! Miss y! Pöss

Svar: None
Eva Pålsson

2012-10-06 @ 23:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0