Höst !

Å regnet det bara öser ner. And I love it !
Vid 18-tiden gick Sara och jag ut, i regnet. Vi skulle hämta en ny storbal till hästarna. Jag körde bort och hämtade en med traktorn och Sara väntade tappert vid grinden till hästhagen. I regnet. Blött.
Det tråkiga med hösten är leran. Geggan. Leriga hästar, stövlar och ungar. Hästarna busade omkring och uppträdde som om de inte fått mat på några månader. Så fort vi fick av plasten på balen så högg de in. De äter som hästar våra hästar ;)
Sen, när vi kom in igen så kom en fördel med hösten. MYS ! Vi tvättade av oss och bytte till myskläder. Tände lite smålampor och några ljus och myste ner oss i soffan ! Härligt !
Tyvärr så kommer man ju inte ihåg att glädjas åt det man hatade i somras ( å tänkte att det ska jag minsann njuta av att slippa i höst), så som mygg, knott, flugor, fästingar, mördar-vårtbitare och ormar. Speciellt när det regnar så glömmer jag lätt bort att njuta av bortfallet av alla dessa hatade djur. Men skönt är det !
Idag åkte jag till Oskarshamn en stund medan barnen var i skolan. Köpte ett par snygga öronhängen med ugglor och en snygg tunika på normalstorleksavdelningen, å var mycket tillfreds med det :) + några nya "sporttoppar" på Kapp Ahl. De är så sköna. Saknar dock "uppochihop" effekten ;) som riktiga BH:ar har, men till vardags så älskar jag dem ! Har gått ner 2 storlekar på kläder, redan ! I love it !
Sen svängde jag runt Maxi och köpte sallad. De har en sån där salladsbar, där man plockar ihop sin egen sallad. Perfekt ! Jag åt halva och sparar andra halvan till lunch imorrn. Gott.
Jag är förresten inte alls sugen på pizza längre ! Det var jag varje dag på pulverdieten innan operationen. Jag är egentligen inte sugen på något, fortfarande. Lite tråkigt, men skönt, ju !

Nu ropar kudden... Eva, kom och dregla på mig.

Natti natti
Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0