Hemma !

Vilken helg ! Såå kul :)
Vi åkte i lördags morse kl 8. Ett stopp för mat på vägen. De hade HALVA PORTIONER !! Wow ! Jag åt köttbullar och potatis. När vi kom fram till det jättefina hotellet så slappade vi på rummet en stund ! Sen tog jag en låång dusch och avslutade med att bada ! Det är så skönt, måste passa på, då vi bara har dusch hemma. Sen hämtade bussen upp oss och vi åkte till restaurangen. Där avnjöt vi 2 rätter ! Sen vidare till kvällens stora grej : Dirty dancing på Chinateatern <3 <3 <3
Jag kan varmt rekommendera den musikalen !!! Passa på medan den fortfarande går.
Otroligt duktiga dansare och killen som spelade Johnny..... han får MVG i betyg ;)
Underbar musik och underbara scener från filmen !
Gillar man filmen så älskar man musikalen !

Sen sov jag gott i den stora sköna sängen på hotellet.
Hotellfrukost...... har väl alltid varit det bästa som finns !?!
Ojojoj, jag plockade på mig lite av varje och åt riktigt långsamt. Det gick bra, ända tills jag kom på den dåliga idén att lyxa till det med en mugg oboy innan vi drog till stan..... Sen mådde jag dåligt... men efter en promenad med frisk luft och tuggummituggande, så gick det över ! Ingen mer oboy för min del ! Dum idé, mycket dum !

Sen gjorde vi stan i några timmar innan bussen lämnade hufvudstaden kl 14. Vi gick i Gamla stan och besökte NK (jösses), Gudrun Sjöden och så lunchade vi på Coffee house... Men där var de otroligt trångsynta tycker jag ...... Jag sa att jag var GBP opererad och bara ville ha en halv portion av i princip vad som helst på menyn..(de hade ju en m,assa mackor oxå, men jag äter inte så mkt bröd... inte ännu iaf).. Men det gick INTE ! Fick köpa en bakpotatis med skagenröra och en massa sallad på tallriken. 92 :- inkl ett glas vatten.. Det var jättegott, ,men det känns ju inte bra att lämna halva portionen och så mycket sallad. Onödigt. Men men... Man får väl vänja sig.. Hoppas fler restauranger inser att tiderna förändras och att man KAN/BÖR tillgodose alla kunders behov ! Inte bara vegetarianer, veganer, gluten och laktos, utan även vi GBP opererade ! Minskar avfall och främjar miljön, JU !

När vi till sist äntligen kom hem till lilla kära Mönsterås igen så ville jag bara köra hem. Men inte då. Sambon ringde och sa att mjölken var slut... sen ringde Elin och ville bli hämtad hos sin pappa.... med allt hon handlat i Ullared... Jaja, till sist landade vi hemma i soffan !
Borta bra, men hemma bäst ! Sån är jag.

Idag ska jag återställa min vanliga måltidsordning ! Det är såå mycket lättare när man är hemma, minsann !

Ett tips till mat som är perfekt att ha med sig :
Wasa sandwich & Keso med lite frukt/nötter i locket. Och såklart en vattenflaska !!

Har ni något bra tips på vad man har med sig när man är ute ??
Eller kanske tips på bra ställen som har anpassade menyer ?
Skriv gärna till mig i kommentarer på bloggen :)

Idag ska jag bara ta det lugnt ! En promenad såklart, ,men för övrigt blir det inte många knop. Tänk att man kan bli så trött av att vara på resande fot !

Vi hörs !
Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0