Häxa, Barda och popcorn...

Sara är på kalas, nu igen ! Förra helgen avverkade hon 2 st. Lillebror börjar bli lite avis. -Jag går ju ALDRIG på kalas, gnällde han i bilen. Sara skulle klä ut sig. Det sa hon typ tjugo minuter innan vi skulle åka... Det fick bli häxa, då lillebrors omtänksamma förslag om att få låna hans heliga Spindelmannendräkt, avvisats.
Hon fick mörkgrå ögonskugga runt ögonen och söta små extrafräknar på näsan + ett hemskt läppstift. Vi hann t.o.m våffla håret och det blev....bra !
När vi kom ut från ICA (där vi i vanlig ordning panikhandlar presenter) så kom mina föräldrar och gick förbi.
De tyckte att Sara var den sötaste häxa de nånsin sett ;)
Vi lyssnade på Galenskaparnas skiva i bilen och försökte alla sjunga med i "bara sport". Den är ultrasuverän, precis som "grisen i säcken" och "vem i helvete e du" !!
 
Sen tyckte Elias att vi skulle köra hem i raketfart, då hans favvoprogram "Barda" snart skulle börja på tv.
Vi (jaja, jag) hann poppa lite popcorn och tända lite ljus innan B började. Så nu sitter vi här å mumsar poppisar och ser på tv/bloggar, som säkert många andra i Sverige gör ! Alla andra är dock inte fyllda av glädje över att ha kommit med i Körkampen, men det är jag :)
Spännande det ska bli att se vilka Mönsteråskören kommer bestå av !!
 
Jag kan äta popcorn, å det är jag glad för. Det ÄR ju så gott att plocka i sig nåt framför tv:n, speciellt på fredagskvällar, ju !
 
Nu har jag min jobbhelg framför mig. Hoppas att det går bra att jobba så långa pass utan att bli trött. Och hoppas jag kan ta mig tid att äta var tredje timme, som jag ska.... Utvärdering kommer.
Imorrn jobbar jag 8.30-21.00 och på söndag 8.00-19.00...... sen kommer jag stupa i säng. Kanske att jag tar en halvtimmes promenad imorrn bitti, innan jobbet.... får se...
 
Snart blir det X factor ! Kul !
 
Trevlig helg på er
Eva
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0