Gasspjäll och hundfis

God morgon !
Idag ska min bil ÄNTLIGEN lagas ! Den har varit helknäpp i 4 veckor, minst. Gasspjället (ni vet...) är paj, så den går vääldigt sakta (och maxhastigheten är 80 km/h) och när den är i friläge så pendlar den mellan 500-1500 varv, så när man står i en korsning så tror de man står bakom att man försöker stressa på dem.... kan bli liite pinsamt !
Hoppas det går snabbt att fixa den, för sen ska jag ha auditionträning i den ! Köpte 2 nya skivor igår som jag ska sjunga med i för full hals ;)

Vi har 2 hundar. En finsk stövare som heter Tulo och så vår otroliga vakthund (not) Ludde som är en Golden. Ludde älskar mig ! Fullt ut älskar han mig <3 När jag kommer hem så beter han sig som om vi inte setts på 2 månader ! Jag älskar honom oxå ! Alltid... eller,, nja... nästan alltid..... Han låg här bredvid mig nyss och det var då som kärleken avtog något.... Han släppte den värsta rökaren sen M-ås bruk släppte väder sist ! Herrejösses, vad har du ätit hund ??
Ludde är alltid lös ute. Eller, jaa, nästan alltid. När grannens tik löper så får vi ha honom bunden och då är han den jycken på jorden som det är absolut allra mest synd om :(
I och med det så drar han hem en hel del spännande kadaverdelar till gården... Kan tänka mig att han hittat en riktig fyndhörna inatt, med tanke på fisen...

Idag blir det vägning. Lite nyfiken är jag allt !

Ber om ursäkt för många felstavningar här på bloggen, ibland vill fingrarna mer än hjärnan hinner med. Jag som är en sån språkpolis... Ingegerd Wessel stavar ju såklart inte med ett Ä t.ex !


Tjingeling
Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0