Euforisk !

Det var såå himla kul på första övningen med vår Mönsteråskör !! Jag kände mig oerhört lyckligt lottad där jag satt bland alla fantastiska musiker och sångare/sångerskor !

Vi kommer bli svårslagna i Körkampen, men vi behöver stöd från alla kära Mönsteråsare ! SÅ : Kom till Sandra den 10 november och ni kommer få en underbar kväll !! Det är publiken som röstar !

Annars har dagen varit bra. Jag kan äta allt, men blir lika förvånad varje gång att jag blir mätt så fort... och av såå lite ! Maten är inga problem alls, däremot drickan. Trodde jag aldrig innan, att maten skulle vara det lätta.... Men både att komma ihåg att dricka och att göra det långsamt, det är svårast för mig.

Och så känner jag mig såå stor. Fortfarande. Även att jag ser att benen blivit smalare och att de ser längre ut för att magen har krympt. Och att överarmarna blivit tunnare... och att händerna blivit tunna och rynkiga, precis som fötterna. Kupstorleken på BH har oxå klivit ett steg ner (tyvärr). Men ändå känner jag mig lika stor som förut. Konstigt. Hoppas att självbilden ändras med tiden och att man kan acceptera den man är, den man blivit och kommer vara i fortsättningen.
Det är i alla fall såå mycket lättare att t.ex knyta skorna, plocka upp saker från golvet, kliva i och ur bilen, sitta skönt på olika stolar, gå och springa, leka med barnen, städa, jobba i stallet....... jaa, listan kan göras lång :) Ikväll märkte jag oxå att det är såå mycket lättare att sjunga ! Att hålla ut låånga toner och att självförtroendet med sången har stigit i raketfart !!! Jag kände verkligen lycka på körövningen, både igår och idag !!! Underbart !!

Men, en sak som jag verkligen har varit dålig på sista veckan är promenader ! Har knappt motionerat alls. Dels pga vädret och att jag jobbade heela helgen, men oxå av att jag varit för trött/lat. SÅ ! det får bli ändring på det nu ! Är vädret fel så SKA jag träna på crosstrainern eller åka ner och motionssimma ! Är vädret okej så SKA jag promenera !! Jag har laddat ner 3 bra listor på Spotify, som bara väntar på att bli lyssnade på, ju !

Min söta fina knäppa goa knaskatt Selma får pryda kvällens bild !Toodiloo
Eva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0