Avlusning del 2 !

Har man inget annat att pyssla med, så passar detta perfekt.. Luskammade dem först. Resultat : Sara 6-7 löss och mängder av ägg. Elias ingen lus, men en hel del ägg. Slängde i medlet igår, på de små liven. Masserade i 5 minuter och snodde upp Saras hår i en tofs. Kammade igenom mitt hår oxå i en hast. Inga löss där, inte den här gången.
(åkte sen till kören, å sen direkt till jobbet, sov jour där, jobbade morrontur till kl 9.15, direkt hem för fortsättning av utrotningen.)
2 nyvakna gos mötte mig i hallen. Duschade dem. Gojsade in inpackning i Saras hår, så det går lättare att kamma sen..
Luskamning. En död, kvävd (haha) lus i Saras hår. Äggen fastnar dock inte i kammen, så jag benade upp håret och drog bort ägg för ägg med naglarna. Sara, med överskottsenergi efter 3 lediga dagar och frukost i magen, hade vääldigt svårt att sitta still och frågade sin inte fullt lika energistinna mamma, ca 40 gånger om jag inte var klar snart... Pust, stånk, stök. Snaaart, Sara, snart ! Muttrade för mig själv om hur irriterad jag är på andra föräldrar, de som uppenbarligen INTE kollar sina barn, så detta vedervärdiga avlusande fortsätter. ALLA måste kolla sina barn OCH avlusa dem.
Dyrt är det. Som sjutton. 240 :- för EN flaska. Den räckte precis till Sara och Elias, å då har Elias kort hår. Köpte två flaskor, vem vet när nästa behövs.

Igår köpte jag en ny tröja till mig ! STORLEK MEDIUM !!!!!!
Fatta ! Herregud ! När hade jag det sist ? När jag var 17 år typ...
Jaa, å så en kort period när jag gått på Viktväktarna, ett år efter att jag fött Elin, innan jag blev gravid igen.
Provade den inte, bara höll upp den och tänkte att NÅN gång kanske den passar.
Ska nog ha den varje dag nu, i nån vecka eller så :)

Nu ska jag avlägsna lusägg från prinsens vackra hår.
Sen laga nån delikat lunch till alla höstlovslediga kids in tha house.

Ikväll blir det superduperkul körövning igen, inför körkampen !!

Tjolahopp
Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0