AUDITION !

Ett nervöst ord ! Audution. Har sett för mycket på TV tror jag !
På lördag smäller det . Jag ska gå på audition å sjunga. Själv. Inför en superduktig rutinerad sångerska som bor här i Mönsterås. Ingegärd Wessel !! Hon är bara såå bra. Har precis släppt en skiva med Bästa bandet. Den är suverän ! Vi säljer den på Huldas ´:) Perfekt julklappstips !
Hur som helst så ska hon vara med i körslaget på Sandra i Kalmar, med en kör. En Mönsteråskör ! Blir man taggad eller ?! JAA ! Jag vill, vill, vill komma med ! Jag vill det så mycket att jag tänker ta mod till mig och stå där på lördag, på audition, inför Ingegerd och rocka loss som om det vore en av alla tusen gånger man sitter själv i bilen och sjunger för full hals till nån redig goolåt ! Rocka fett !
Det får bära eller brista, jag ska försöka !
Jag ska försöka boosta upp nåt slags självförtroende hela veckan. Kanske fejkauditionera lite inför familjen... Sjunga mycket singstar och bara välja gamla 80-tals låtar som jag vet att jag alltid vinner med :) Ladda.
Jag börjar redan ikväll, när jag ska iväg på min "terapi för själen" . Körövningen ! Med vår bästa kör Vox Nova.
Blandad kör där deltagarna är mellan 30-80 år ;) Jättekul ! Vi har ju lärt känna varann lite mer nu i helgen och det ska bli så kul att träffa allihop ikväll, igen !

Idag har vi ätit "riktig" middag. Revben, potatis, sås, kokta grönsaker å så lite inlagd göörka ! Gottgottigottgott !
Å mättmättimättmätt ! Sitter här med mitt glas mjölk och bara väntar på att få börja dricka. Det måste ju gå minst 20 minuter efter maten. Har börjat vänja mig nu. Att vänta med att dricka. Det tar tid att vänja sig.
Det jag saknar mest är iaf att få klunka.. jaa, bälja i mig vatten när jag är törstig. Men men... vad gör väl det !

Om 3 veckor ska jag på återbesök till dietisten. Det ska bli intressant. Imorrn blir det vägning hos mamma.
Jag kan verkligen säga att jag inte är speciellt intresserad av siffror på en våg just nu. Faktiskt. Däremor gillar jag att se/känna på kroppen att den blir mindre + att märka att jag kommer i kläder / växer UR kläder ! (wow, när har man nånsin växt ur kläder tidigare... nånsin) !!

Toodiloo
Eva

Kommentarer
Postat av: Teabea

Du kommer fixa audition galant, du är en naturbegåvning. Jag hoppas att jag snart får se dig, fast vem vet jag kommer nog inte att känna igen dig nu. Kram och "lycka till spark"

Svar: Klart du känner igen mig Tea <3 Tack tack !
Eva Pålsson

2012-10-01 @ 18:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0