Tjänstledigt och korgtillverknimg !

Jag har varit länge på gruppbostaden jag jobbar på. Jättelänge. Började praktisera där 2001 och sen har det rullat på.. Förutom två mammaledigheter och att jag var borta i ett år, då jag var med och startade upp ett trapphusboende, så gar jag varit där. Det har varit ENORMT utvecklande och utmanande, men nu känner jag att jag vill prova nåt annat. Nu när jag inte har några barn hemma på dagarna så vill jag själv jobba lite mer dagtid och slippa skaffa barnvakt de veckor som min sambo oxå jobbar kväll. På mitt jobb har vi bara EN dagtur i veckan...

Jag ska byta från omsorgen till äldreomsorgen och jobba fram till augusti i hemtjänsten !!

Det är ett heeeelt nytt område för mig och jag ser verkligen fram emot nya utmaningar !!

Sen kommer jag såklart sakna mina underbara jobbarkompisar <3
Men jag tror det är nyttigt att röra på sig lite. Se nåt nytt. Utvecklas ännu mer. Våga !

Jag kommer aldrig få veta hur det är om jag inte provar...
Sen måste jag ju ha nåt att göra fram tills att jag jobbar deltid på min fasta tjänst på Huldas och resten av tiden åker land och rike runt som stå upp komiker och har ett eget radioprogram *in my dreams*...

Only the sky is the limit, typ !

Igår lussade barnen med bravur. Först på SPF:s julfest och sen i kyrkan på kvällen.
Det var jättefint och min lilla prins-stalledräng var.... söt. Å så hade han bekymmer. Med byxorna. De var lite stora och snöret i midjan på dom hade gått upp... Så han tog lixom tag utanpå "lusselinnet" och drog i byxorna.... typ tre gånger i minuten. . Fast hans mamma satt längst fram i kyrkan och skakade på huvudet varje gång han slet.
Han och Isak, den andra stalledrängen gick fram och sjöng Staffanvisan jättebra, med lite extra stöd av sina systrar. Sen, när de ställde sig på sina platser igen.... då tänkte min prins att han skulle fixa byxorna en gång för alla..... Så han kavlade helt enkelt upp lusselinnet till brösthöjd, samtidigt som den redan aningens tillknycklade guldstjärnan på pinne snurrade in sig i linnet och den flera gånger tejpade struten på huvudet åkte på sne'. Sen, när han kom till byxlinningen så skulle han försöka knyta en rosett.....
Då tyckte hans ömma moder att den lite annorlunda underhållningen sonen bjöd på kunde ta slut, fort... så hon vinkade ner honom och knöt byxorna. Hårt. Sen viskade hon ömt i lillprinsens öra att han var jättefin, att han skulle stå heeelt still, hålla stjärnan still i lagom höjd, inte för ansiktet och att mamma och pappa tyckte han var jätteduktig on han iiinte drog i byxorna nån mer gång...
Han gick upp igen. Sjöng vidare. Tänkte ta tag i byxlinningen, men kom på sig och log mot sin mor och lät bli. En stund iaf. BRA !!

När de sen tågade ut och jag vände mig om, så log alla föräldrar mot mig och tyckte min Staffanprins var så söt och underhållande !
Han brås på mamma, helt klart... Förutom att jag aaaldrig kan minnas nån gång jag behövt dra i byxorna för att de hållit på att åka av. .

Sara var jätteduktig oxå <3 Hon lixom hörs, oavsett hur stor kören är. Lilla hjärtat, som sover över hos kompis inatt.

Idag fick jag ett sms från Ida . Min goa fina. Hon skrev att hon hade fått ett A i betyg i musik !!!!! STOLT ? Jag ?? You bet !!
När hon sjöng på skolavslutningen i 6:an så började nästan folk gråta. För det var så fint!
Snart jullov, då får hon lov att infinna sig hos sin mamma, helst HELA lovet !

Det har varit en superkul dag på Huldas idag.
Fullt ös, massor med kunder och korgbeställningar !
Kramar
Eva

Kommentarer
Postat av: carola

Hej1 Låter som ett spännande steg på en ny bana =) Kan hålla med sonen din att byxor numera behöver dras upp, lustigt det där..allt känns som det skulle behövas sys in även om vågen går sakta.. Önskar Er en God Jul och Gott Nytt Spännande År!

Svar: Visst är det :) God fortsättning Carola, hoppas vi kan ses framöver !!
Eva Pålsson

2012-12-23 @ 10:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0