Läängtar till nästa lördag !!

... då blir det utgång med bästa brudarna :) Ska bli så himla superkul att släppa loss och bara ha kul och umgås, efter många veckors intensivt jobbande !!! Å inte nog med det.... jag är även långledig då, så jag förhoppningsvis är piggelin och utvilad, å slipper gäspa framåt 21.30...
Har jobbat 11 timmar idag. Nu är det bara 3 dagar kvar på jobbet. Känns lite jobbigt kan jag säga. Kommer sakna kollegorna och allt knäppt vi hittar på ! Hoppas de har humor på nya stället :)

Våra kära jyckar har varit på en liten miniturne i bygden inatt. De startade igårkväll här hemma - drog ner till Harrstorp runt midnatt och snodde runt där ett tag, där Huldas tik löper just nu... - sen genade de nog över tegelbruket till Fälle, där de spenderade morgonen runt Waldebjers gård, där en annan tik löper nu.... Sen drog de sig så sakteliga hemöver och vid 14-tiden var de uppe i vår by och hängde lite där.... Då fick deras husse tag i dem å de lufsade hem...
Trötta, hungriga å törstig, men hela och levande - SKÖNT !!
De var ruskigt nära E22:an och Fliserydsvägen där det är mycker trafik även på natten... Uuuhhh...
Nu ligger de här på mattan under soffbordet och snarkar å fiser..... jaa, väldigt lika sin husse faktiskt !
Min kollega Cissi tyckte vi borde ha staket runt gården....... hon har nog inte riktigt sett vår "gård"... Det skulle bli ett GIGANTISKT långt och TÄTT och HÖGT staket om det skulle hålla hundarna innanför...

Idag har jag gått omkring på jobbet och känt mig smal. Otroligt ovanlig känsla, Men skön. Härlig ! Min jobbtröja i strl M är lagom. Helt otroligt. Det är verkligen 20 år sedan jag hade M sist.
Mitt mål att komma under en viss vikt till min 40-årsdag i februari kommer jag nå senast v.2 tror jag ! Så nu ska jag sätta upp lite nya mål på min resa mot normalvikt. Berättade för en kollega idag hur mycket jag vägde som mest, å hon kunde verkligen inte tro att det var såå mycket. Jag kan börja prata om det nu. Nu när jag är så pass långt ifrån den siffran som jag vägrade acceptera. Den siffran som inte var jag. Usch !
Nu börjar Eva komma fram under alla kilon. JAG ! Jag Eva som vill visa hur sprallig och glad jag är. Inte gömma mig bakom barnen, bakom skämt eller bakom stora fula kläder och undvika att kramas...

Elin visade en video på mig när vi spelade brännboll uppe på ridskolan, på sommarfesten i Juni i år.
Bläää och fyyy. Kommer ihåg hur uttittad jag kände mig när jag skulle springa, å valkarna bara svajade på magen och rumpan. Hur jag fick svårt att andas för min astma (som idag är heelt borta) ... Herregud, jag kände knappt igen mig. Det ÄR verkligen stor skillnad !! Elin sa att hon knappt kom ihåg att jag såg ut så förut. Att jag var såå stor. Det var intressant hur eller hur. Jag tyckte synd om den stackaren på filmen. Men hon finns inte kvar längre !

Inlägget igår blev ju helt knasigt ! Bilden kom ju inte med alls, å överskriften blev ändrad... weird.

Jaja, ha de gott, å toodiloo
Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0