Påsklov och huset fullt av ungar !!!

Tittade tillbaka i almanackan och genast ökade förståelsen för tröttheten som lixom sköljt över mig sista dagarna.
Har jobbat 56 timmar sedan i måndags. Suttit en halv natt på akuten. Gjort en heldag i Ullared..
Nu är jag iaf leeeedig. Idag, imorrn och ända till kl 16.30 på onsdag. UNDERBART !!
Extra härligt är det, då mina juveler Johanna & Ida kom igår.
4 av 5 barn hemma. LYX ! Har varit dåligt med den sortens lyx alldeles för länge.
Vi har redan bakat bullar med äpple/kanelsyltfyllning. Mums :)
Nu är tjejerna ute hos hästarna och jag byter gardiner i vardagsrummet. Köpte sånadäringa hissauppgardiner på GeKås. Men jösses vad svårt att rulla upp dem OCH knyta rosetter.... som ska bli hyfsat jämna och likadana.... på 4 st i samma rum !!! MAMMA, Hjälp !! Lite snett är inte lätt.. Mycket snett är svårare. Perfektion ryms inte i detta hus :)

Nu ska snabeldraken fram. Golv ska torkas och kålpudding ska tillagas !

I kyrkan i söndags hade jag min jeanskjol, som jag köpte efter operationen, i strl 44. Den är numera alldeles för stor. Alldeles extra angenämt bekymmer, om ni frågar mig :) :) :)

Solen skiner, snön smälter, fåglarna kvittrar och barnen är här (utom Elin då, men hon kommer nog imorrn).
Vad mer kan man begära ?!

Kram kram på er
Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0