Ida 14 år !

Idag fyller min sångfågel, min duktiga pianist och gitarrist och älskade godingunge Ida 14 år !! 14 år sen hon kom till världen !
Hon kom hem till mig igår och sov över inatt, så JAG fick ha henne hemma på födelsedagsmorgonen,, å det är jag JÄTTEGLAD för !!!!!
Har lixom alltid haft mina barn hemma på deras födelsedagar, alltid !
Hoppas det fortsätter så, även nu när de bor mest hos sin pappa..
Såå, i morse gick vi in till henne med den obligatoriska brickan med oboy, bullar, ljus och flagga + ljuvlig skönsång ? HEHE !!
Å så lite presenter förstås ;)

Nu sitter hon och spelar Sims Cast away på vårt gamla hederliga PS 2 och småsyskonen ser nöjda på och njuter av hennes närvaro, precis som hennes mor !
Vad vore livet utan barnen ? Hua.
Fattas bara de stora brudarna, men de kommer nog imorrn, när vi ska fira Ida med familjen.
Idag ska vi nämligen till Kyrkan, där det är "barnkördag" med en massa barn från hela "stiftet".
Jag ska hjälpa till i köket och utfodra alla barn.
Vid klockan 16 börjar det sen - välkomna !!

Igår var vi på min styvfars begravning i Vissefjärda. Väldigt fint och vilken vacker kyrka de har, som ligger nere vid sjön !
En tjej sjöng en omgjord version av Ugglas "jag och min far" och "fields of gold" som ju är alldeles underbart fin !

Livet är skört, lev varje dag som om den vore den sista, eller varför inte som om den vore den första... (citat av prästen igår)

You'll remember me when the west wind moves upon the fields of barley.
You'll forget the sun in his jealous sky as we walk in fields of gold.
So she took her love for to gaze awhile upon the fields of barley.
In his arms she fell as her hair came down among the fields of gold.

Will you stay with me, will you be my love among the fields of barley?
We'll forget the sun in his jealous sky as we lie in fields of gold.
See the west wind move like a lover so upon the fields of barley.
Feel her body rise when you kiss her mouth among the fields of gold.

I never made promises lightly and there have been some that I've broken,
But I swear in the days still left we'll walk in fields of gold.
We'll walk in fields of gold.

Many years have passed since those summer days among the fields of barley.
See the children run as the sun goes down among the fields of gold.
You'll remember me when the west wind moves upon the fields of barley.
You can tell the sun in his jealous sky when we walked in fields of gold,
When we walked in fields of gold, when we walked in fields of gold.

Dagens bild blir en suddig, men ändå fin, på Ida och världens absolut bästa bästa ponny Tore !!

Ha en härlig lördag
Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0