Hemtjänst-Huldas-Tacos-Final

Japp, de va lixom min onsdag.

Ha de
Eva

...hehe, skojar bara :)

Snodde ihop lite tacos när vi kom hem, till barnens stoora förtjusning !
Alltså, det går ju inte äta tacos när man är GBP opererad. Eller, det går ju, men man blir ju mätt så himla fort och får lämna en massa... Det går inte ta lite. Det är för många ingredienser. Å så tar man som man alltid har gjort. Jaja, tids nog så !

Imorrn tänker jag väga mig. Det var läänge sen, å nu är jag så himla nyfiken !!! Tycker jag har gått ner mer, men det kanske bara har omfördelat sig... Har fått kommentarer som tyder på att jag gått ner iaf. KUL !! Men jag tycker det räcker på vissa ställen - rumpan behöver väl inte försvinna helt ? Snälla viktnedgången, kan du va snäll ta lite hull från magen, tack !!

Imorrn har vi personalmöte. Ska bli kul att träffa ALLA mina kollegor, känns som om vissa av oss går mot varann hela tiden i schemat. Ååå vad jag trivs i hemtjänsten !! Känslan av att kunna tillföra något i någons liv, att få hjälpa till och få tacksamhet tillbaka - det fyller på i mitt energiförråd minsann !!
Å jag som var så anti mot äldreomsorgen innan = okunskap föder fördomar och osäkerhet !
Man vet inte vad man går miste om, om man inte provar.

Jobbade några timmar på Huldas i em. Plockade upp en massa goda grillsåser och marinader, så nu folket, plocka fram grillarna, besök Huldas å GRILLA i helgen !

Jag ska beställa en köttlåda från Dövestads utegrisar. Perfekt att ladda frysen nu inför grillsäsongen OCH trevligt att veta VAD det är för kött och VART det kommer ifrån !!
45 :- /kg, på Huldas, såklart ;)

Nu ska jag se färdigt på finalen i Sveriges mästerkock
Kvällens bild är min sööta kissemisse Selma (mattes kisse)
Goo lillördag på er
Eva




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0