Berg & dalbana !

 
Jag ääälskar att åka Berg & dalbana ! Älskar det ;)
Men med åren så blir man ju mer och mer förståndig (???) eller kanske försiktig ? eller klok ? Inte klok ?
Man stannar ibland upp och tänker efter, sådär som man aldrig gjorde i tonåren, typ.
VAD kan hända ? Hur länge blir man sjukskriven om det eller det händer ? Hur kommer barnen klara sig utan sin mamma ? VARFÖR måste/borde jag utsätta mig för det här ? Skräckblandad förtjusning har fått en ny innebörd !
Ändå ställer man sig i kö, kaske en låång kö,, för att få max 2 minuters hisnande spänning. Njutning. Pirr i magen. En liten dos av åksjuka.... Å det är alldeles UNDERBART !!!
 
När min bror Jan för första gången åkte Loopen på Liseberg, så kom han ner och utbrast - det var det värsta jag varit med om.... jag måste åka en gång till !! Å så sprang han iväg till kön igen ;) Mamma brukar berätta med full inlevelse !
 Hon, som inte ens åker "farfars bilar", inte efter att pappa vid samma Lisebergsbesök lurade upp mamma med syrran och mig i den gamla klassikern "bergbanan". Han lurade mamma hela den åkturen och sa " nu Bitte, nu kommer det" så hon lixom helgarderadesig  med ett gällt gallskrik HELA åket !!!
Sen fick Torsten smisk och hon har inte åkt nåt liknande sen dess, ever.
 
Vi har pratat om att åka till Göteborg på semestern. Dels för att staden är fantastisk och såklart för Liseberg :) Nu är ju barnen lite större och kan åka fler attraktioner. Men det blir nog i Augusti nån gång, för det är så jobbigt att köa i timmar får varje åk.
Jag ska iaf åka Lisebergsbanan, Balder och Uppskjutet. De är bäst !
Höjdskräcken tänker jag inte ens gå i närheten av. Jag grät av skräck när jag av nån konstig anledning åkte den för många år sen. Satt då med ryggen mot Liseberg och såg ända till Piteå däruppifrån, typ. HUUUUUA :(
 
Dax att ladda upp inför en helhelg på jobbet. En sväng förbi Huldas å inhandla lite överlevnadskit får det bli minsann ;)

Har ni inte varit där på nån vecka eller två ? Gör ett besök och kolla in alla fina heminredningsgrejer vi fått in !!
 
Holabaloa
Eva
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0