Vi VANN körkampen !!!

Vill börja med att ursäkta för urusel uppdatering, men ibland räcker inte tiden till...
Jobbade delad tur i fredags.
Lördagen var en av de roligaste i mitt liv !!!
Vi samåkte till Kalmar, jag och 4 av mina fantastiska och underbara körkamrater.
Vid tvåtiden var vi framme och började repa på en gång..
Konkurrensen var stor och de andra körerna lät bra på sina repetitioner. Ja, inte så bra som vi förstås ;)
Vilken känsla det var att ställa upp hela kören på stora scenen på Sandra, i strålkastarna, å repa ihop med livebandet Rekyl !!
Då alla i kören skulle ha vars en mick, så fick vi ändra lite i koreografin....(vi trodde det skulle vara utplacerade körmickar). Ojoj, lite svårt att ställa om sig efter inövade moves ...
Men det gick, vi är ju bara bäst, ju !
Sen väntade väääntan. Å väntan. Vi bjöds på supergod rökt lax, romsås å potatis. Mums !
Det var 6 körer som deltog, å vi var tre körer i varje loge, på vars en sida om scenen. När vi i ABC-kören repade lite i logen, så slöt de andra två körerna upp och vi sjöng några låtar ihop. KUL !
Kl 21.30 fick vi sen ÄNTLIGEN komma upp på scen och framföra vår första låt "jag vill ha en egen måne". Det var rätt många Mönsteråsare i publiken och de juuublade när vi kom upp !! Några kollegor till Catharina, från Vattenpalatset i M-ås hade med sig en 3 meter lång Mönsteråsflagga som de glatt visade upp !!! Snacka om peppande ! Vi sjöng för full hals och var jääättenöjda efteråt !!
Snacka om adrenalinkick ! Stå där i våra supersnygga paljettklänningar, sminkade och snygga, med stylade frisyrer av bästa Anna Carlsson (jobbar på Reise frissan i Timmernabben) !
När alla körerna sjungit sina första låtar så var det paus en stund.
Vi var megapeppade inför vår öslåt, "ain´t no mountain high enough" och när vi äntligen fick sjunga den så visste jublet inga gränser !! Folk stod på stolarna och dansade och sjöng med, å alla från ABC-karroser i M-ås jublade och skrek "en gång till, en gång till" när vi var klara :)
Det gick så himla skitbra och det var så himla superkul !
Sen väntade vi, å väntade....å till sist så skulle de meddela resultatet. Vem som hade vunnit hela balunset.
Vi fick stå på sidan. Bakom en annan kör, så vi såg knappt scenen.
Där framme stod Ingegerd och de andra körledarna.
De började med vilka tre körer som kom på fjärde plats. Phuu, där räknades vi inte upp. !
Redan där började vi jubla lite tyst, vi kom som sämst trea, ju !
Sen sa de vilka som kom trea.... å det var inte vi..... YES !! Vi kom etta eller tvåa !
Sen gick de direkt på vilka som vann. De drog ut på det oliiiiidligt länge.... (där trodde vi de skulle säga Ida Seves kör)....
Å så säger Lennart Palm : Vinnare är ABC-kören !!!!!!!
Jösses ! Jag har inte hoppat så mycket sen jag gick i lågstadiet å vi hoppade hopprep på skolgården på rasten ;)
Vi skrek, hoppade, kramades och ville forcera allt folk för att ta oss upp till scenen, å till Ingegerd !!
Till sist kom vi upp. Kramades, vinkade till publiken, fick blommor och fick sen köra "ain´t no mountain" igen !
Lyckorus, glädje, stolthet, självkänsla, kärlek ! Underbart ! Ville inte gå av scenen ! Hade kunnat köra 10 låtar till, minst ! Såå himla skitkul :)
Sen minglade vi runt bland publiken och kramades med alla goa Mönsteråsare !
Det var disco i Amadeus så vi beställde en drink och svängde våra lurviga en stund. Å firade ! Segerdans ! Lycka ! Ren och skär lycka !
Vid halv två sa mina fötter till mig att det var dags att åka hem... det gjorde vi.
Söta Cissi körde mig ända hem till skogen. Tack <3

Idag har jag jobbat heeele dan. Förvånadsvärt pigg, men nu ikväll var jag aningens trött...
Kvällens quiz, hitta mig på bilden ?!
Lycklig lycklig
Eva



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0