Möte, lunchdate, jobb, klosterruinen å så lite bakning..

..... å så ett jobberbjudande ;-)
Ska fundera tills imorrn.. Tål att tänkas på.
Personalmöte idag. De e mycket nu. Gillar mina kollegor skarpt!! Sen fick jag god lunch hos min goa bästa Kaisa ! En välbehövlig pratstund hann vi med oxå.
Sen hem, svida om å vidare till min favoritplats på jorden, Huldas såklart.
Vi har fått hem en massa goda ostar nu till jul, bla Stilton och små fina cheddarostar till presentkorgar och kommande julbord !
Det var fullt upp i ostdisken kan jag säga, hann ändå inte allt jag hade planerat, för det kom en hel del kunder o å det är ju kul !
Å det är extra kul när en stammis kommer in och säger "så kul att se dig, det var länge sen " . Gulle dig !!
När jag hade stängt butiken så åkte jag direkt ut till Kronobäcks klosterruin, där Hulda stod och sålde våra produkter. Det var så himla mysigt där ute. Säkert 50 marshaller och så underhållning med t.ex eldslukare. Alla hade tidsenliga kläder. Jag hjälpte Hulda att sälja pepparkakor, jaktglögg, enbärsdricka, marmelader... å lite annat gutt ! Det var jättemycket folk, roligt när de arrangerar nåt.
Sen hem till mamma å pappa å hämta juvelerna. Hem å natta dom, å nu soffläge och final i "hela Sverige bakar" . Snygga tårtor de gör !

Snart sängdax å klura på jobbelijobbförslaget..

Sweet dreams all you babes out there
Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0